مسابقات قرآن شبکه الکوثر برترین‌های دور نخست و دوم خود را شناخت
کد خبر: 3610746
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

مسابقات قرآن شبکه الکوثر برترین‌های دور نخست و دوم خود را شناخت

گروه بین‌الملل: دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه جهانی الکوثر که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است، برترین‌های دور نخست و دوم خود را شناخت.

مسابقات قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» برترین‌های دور نخست و دوم خود را شناخت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه جهانی الکوثر، مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که بزرگترین و نخستین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است، برترین‌های دور اول و دوم این مسابقات را اعلام کرد.
در دور نخست این مسابقات، سید سعید رحیمی از ایران با امتیاز 82/5، محمد موسی‌زاده از ایران با امتیاز 81/5، محمد مصطفی عرب از قطر با امتیاز 80/25، رسول العامر از عراق با امتیاز 80، احمد عبده علی خلیل از مصر با امتیاز 77/5، یوسف الحاج حسن از لبنان با امتیاز 77/25، سیدمرتضی محسنی از افغانستان با امتیاز 77 و جعفر غیدان از آلمان با امتیاز 76/75 به‌عنوان قاریان حائز رتبه برتر گردیده و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
همچنین، سیداحسان ابطحی از ایران با امتیاز 88/5، سلیمان جعفری از افغانستان با امتیاز 88/5، هادی صلح‌جو از ایران با امتیاز 88، محمدتقی انوری از افغانستان با امتیاز 87/5، یوسف صاحب جبار از عراق با امتیاز 87، حسن السید حسن احمد از مصر با امتیاز 86/5، محمد علاءالدین سباعی از مصر با امتیاز 86 و الیاس مهرزاد از آلمان با امتیاز 85 به‌عنوان قاریان برتر دور دوم این مسابقات معرفی شدند.
کمیته داوران این مسابقات متشکل از داوران بین‌المللی از کشورهای مختلف اسلامی هستند.
در دهمین دوره این مسابقات در مرحله نخست، رفعت علی دیب از سوریه، احمد عبدالحکیم از مصر، سیدعباس انجام از ایران و یحیی الصحاف از عراق و مرحله دوم رافع العامری از عراق، احسان السیدحسن از سوریه، حسین زعیتر از لبنان و مصطفی الطائی، داوری این مسابقه را برعهده داشتند.
کمیته داوران این مسابقات به‌‌صورت دوره‌ای و هر 8 روز تغییر می‌کنند و در هر دوره 8 قاری به دور نیمه نهایی راه می‌یابند.
امشب آخرین شب از دور مقدماتی است و 8 قاری دور سوم که به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابند، مشخص خواهند شد و از فردا شب مرحله نیمه نهایی مسابقات آغاز می‌شود و کمیته داوران با حضور در استودیوی شبکه الکوثر به داوری میان قاریان راه‌یافته خواهند پرداخت.
10 سال است که مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» در ماه مبارک رمضان و به‌ همت شبکه جهانی الکوثر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.
این مسابقه در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به ‌وقت تهران به‌طور زنده از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود.
captcha