حجتالاسلام
علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از
آذربایجانشرقی، اظهار کرد: رسیدن انسان به
کمال مطلوب و کمال شایسته انسان و راه رسیدن به کمال از راه مستقیم از ثمرات و
نتایج هدایت قرآن است.
وی افزود: انسان در تکاپو و جست و جوی آگاهیهای صحیح و معارف بلند و
پرمعنا
است. البته با استفاده از تجربیات بشری و تلاشهای علمی، به بسیاری از
آگاهیها میتوان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافتههای خود و
آگاهی به آنچه برای او
دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است.
وی، با استناد به اولین آیه از سوره ابراهیم خاطرنشان کرد: در این آیه
میخوانیم: الف لام راء کتابى است که آن را به سوى تو فرود آوردیم تا مردم
را به
اذن پروردگارشان از تاریکیها به سوى روشنایى بیرون آورى به سوى راه آن
شکست
ناپذیر ستوده.
حجتالاسلام اکرمی با اشاره به
فرموده امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: قرآن عهد خداوند نسبت به بندگان اوست. سزاوار است که یک انسان
مسلمان در این عهدنامه الهی بنگرد و هر روز پنجاه آیه از آن رابخواند.
امام جمعه سرابu قرآن را عالی ترین دستور برای سیر به سوی خدا دانست و
یادآور شد: قرآن کریم کتاب هدایت و کامل ترین و عالی ترین دستور برای سیر
به سوی
خداست. هدایت یعنی خارج نمودن انسان از ظلمات و نورانی نمودن او بدان گونه
که در
همین دنیا بهشت و جهنم را ببیند.
وی افزود: ارتقای معرفت قرآنی در فرد و جامعه نیازمند انس همیشگی با قرآن است و بر اساس آنچه در روایات آمده، پس از نماز صبح یا پیش از خواب قرآن بخواند و
این قرائت باید با تدبیر و توجه همراه باشد.
حجتالاسلام اکرمی تاکید
کرد: قرآن کتاب جامع سعادت است هر چیزی که در تأمین
سعادت انسانها سهم مؤثر دارد در این کتاب الهی بیان شده است و اگر انجام کاری سبب
فراهم نموده سعادت بشر است در قرآن آمده و اگر ارتکاب عملی مایه شقاوت بشر می شود،
پرهیز از آن به صورت دستوری لازم در آن ذکر شده است.