برنامه‌ریزی بیش از 300 برنامه جشن‌های «زیر سایه خورشید» در خوزستان
کد خبر: 3614974
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

برنامه‌ریزی بیش از 300 برنامه جشن‌های «زیر سایه خورشید» در خوزستان

گروه اجتماعی: از 3 تا 13 مرداد همزمان با دهه کرامت بیش از 300 برنامه جشن‌های زیر سایه خورشید در استان خوزستان با حضور خدام آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست خبری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان خوزستان پیش از ظهر امروز 11 تیرماه در مسجد جوادالائمه(ع) اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام دانیال اریکه، دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان در آغاز این نشست گفت: جشن‌های دهه کرامت از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) امسال از تاریخ 3 تا 13 مردادماه در کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های این دهه کاملاً مردمی و خودجوش است و تنها نهاد متولی برگزاری جشن‌های مردمی، ملی و بین‌المللی زیر سایه خورشید، آستان قدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان با بیان اینکه خوزستان امسال برای نهمین سال پی در پی میزبان خدام حرم امام رضا(ع) خواهد بود، گفت: خدام آستان قدس رضوی از 3 مرداد وارد استان می‌شوند و تا 13 مرداد میهمان مردم محب اهل‌بیت(ع) در استان خوزستان هستند.

اریکه با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در سال گذشته گفت: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید سال گذشته در حدود 12 کشور دنیا و همچنین سراسر کشور ایران اجرا شد. در استان خوزستان این جشن‌ها با حضور 14 نفر از خدام رضوی در 24 شهرستان برگزار شد. بیش از 200 برنامه با حضور خدام رضوی توسط هیئات مذهبی، مساجد و پایگاه‌های بسیج به صورت خودجوش انجام شد و 36 جشن عمومی در سطح محلات، پارک‌ها و خیابان‌ها با آمار جمعیتی 1000 تا 5000 نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال 95 شعار جشن‌های زیر سایه خورشید «الگوی زندگی ما جهاد همیشگی شماست» نامگذاری شد و تلاش کردیم سیره جهادی حضرت را در برنامه‌‌ها و کارهای خود بگنجانیم، ادامه داد: دیدار با زندانیان، عیادت از بیماران(در 20 بیمارستان استان)، طرح اطعام رضوی، توزیع بیش از 30 هزار پُرس غذای متبرک در جشن‌های رضوی با مشارکت خیرین، توزیع 500 بسته ارزاق در میان خانه‌های افراد نیازمند با حضور خدام از جمله برنامه‌های سال گذشته بود. سال گذشته به برکت حضور خدام رضوی دو طایفه بعد از 15 سال درگیری در یکی از شهرستان‌های استان با یکدیگر صلح کردند.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان در ادامه از رسانه‌ها خواست کمک کنند برنامه‌ریزی‌های جشن‌های رضوی در فضای مجازی نمود بیشتری داشته باشد و دهه کرامت دهه یادآوری مهربانی‌های امام رئوف باشد.

اریکه درباره برنامه‌های امسال خدام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در استان خوزستان گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید امسال در 27 شهرستان و 13 منطقه حاشیه‌ای در اهواز برگزار خواهد شد و تا پایان دهه کرامت بیش از 300 برنامه در بخش‌های مختلف دیدار با زندانیان، عیادت بیماران، جشن‌های ویژه بانوان، جشن‌های ویژه کودک و نوجوان، دیدار با ائمه جمعه و علما، کارکنان ادارات، خانه سالمندان و ... انجام می‌شود. جشن‌های ویژه زوج‌های جوان با حضور خدام، دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی و خانواده‌ شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های خدام خواهد بود.

وی گفت: سه برنامه استقبال از خدام در اهواز برنامه‌ریزی شده است که طی آن‌ها یک گروه پنج‌شنبه 14 مرداد در خیابان امام(ره) و یک گروه نیز همزمان در کیانپارس از مسجد امام مهدی منتظر(عج) و گروه سوم نیز در منطقه حصیرآباد مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان در ادامه تصریح کرد: حضور خدام برای ما اصل نیست؛ اما فضایی که در استان ایجاد می‌کنند و حال و هوای معنوی که از حرم برای ما می‌آورند، مهم و تأثیرگذار است. شعار امسال جشن‌های زیر سایه خورشید «نهضت خدمت‌رسانی به محرومین از سیره امام رضا(ع)» انتخاب شده است و در این راستا مقرر شد کمپین جمع‌آوری جهیزیه ویژه زوج‌های جوان راه‌اندازی شود. در مؤسسه جوادالائمه که میزبان برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید است، 18 جهیزیه همزمان با سالروز امام علی بن موسی‌الرضا اهدا خواهد شد. دیگر تشکل‌ها نیز برنامه‌هایی در این زمینه دارند.

اریکه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش‌ اصجاب رسانه درباره اعزام زائر اولی‌ها نیز گفت: در کنار جشن‌های دهه کرامت اعزام زائراولی‌ها(افرادی که 45 تا 55 سال از سنشان گذشته و موفق به زیارت حرم امام علی بن موسی الرضا(ع) نشده‌اند) توسط دفتر نمایندگی آستان قدس در استان انجام خواهد شد. جشن‌های زیر سایه خورشید برنامه معاونت فرهنگی این دفتر است.

وی با اشاره به حضور خدام رضوی و دستاوردهای آن برای استان گفت: حضور خدام در میان گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز باعث نگاه ویژه خیرین به این گروه‌ها و جلب کمک آنها شده است. از دل شبکه جوانان رضوی قرارگاهی به نام قرارگاه جهادی شهید اسماعیل فرجوانی راه‌اندازی شد که به کمک تشکل‌های مجری زیر سایه خورشید 17 گروه جهادی را به مناطق محروم اعزام کرده است.

اریکه گفت: علاوه بر این معاونتی در ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید تعریف کرده‌ایم که موارد زندانیان جرائم و قتل‌های غیرعمد را رصد کند و با هماهنگی ستاد دیه استان از حضور خدام رضوی برای تخفیف در مجازات این زندانیان استفاده شود.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان اعلام کرد: امسال 18 خادم وارد استان خواهند شد که از این تعداد 4 نفر روحانی و مدیر کاروان هستند. برنامه‌های زیر سایه خورشید وسیع و گسترده هستند و نیاز است دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی دولتی به ما کمک کنند. کما اینکه سال گذشته استانداری، سپاه، مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر دستگاه‌های اجرایی در زمینه سخت‌افزاری به ما کمک کردند.

اریکه در پایان گفت: خوزستان قرار است میزبان خدام امام رضا(ع) بشود و ما باید بتوانیم برنامه‌ای در شأن امام رضا(ع) در استان برگزار کنیم.

captcha