کد خبر: 3615811
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
در مشهد مقدس؛

آغاز به کار سومین گردهمایی مدیران و رابطان خبری روابط عمومی جهاد دانشگاهی سراسر کشور

گروه دانشگاه: گردهمایی مدیران و رابطان خبری روابط عمومی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با شعار «فرهنگ جهادی، تولید دانش بنیان، آموزش تخصصی برای اشتغال بر بال روابط عمومی عمل‌گرا» و با حضور رئیس جهاد دانشگاهی در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، سومین گردهمایی «مدیران و رابطان خبری روابط عمومی» جهاد دانشگاهی سراسر کشور امروز 14 تیرماه کار خود را آغاز کرد.
از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این گردهمایی می‌توان به سخنرانی دکتر سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، شمسیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و ابوالقاسم رئیسی، مدیرکل روابط عمومی جهاد دانشگاهی، نشست توجیهی و تشریح جزئیات گردهمایی، تشریح برنامه‌های سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، تشریح کمیسیون‌ها اشاره کرد.
برگزاری سه کارگاه آموزشی «روابط عمومی و ارتباطات حرفه‌ای با رسانه»، «بصری سازی محتوا در ارتباطات» و «مشاغل حساس» نیز بخش دیگری از برنامه‌های گردهمایی است.
رئیس جهاد دانشگاهی در گردهمایی سراسری مدیران و رابطان خبری روابط عمومی این نهاد در مشهد مقدس تاکید کرد: روابط عمومی یک رکن سازمان برای تبلیغ حرکت توسعه علمی کشور است.
دکتر طیبی از مدیران و رابطان خبری جهاد دانشگاهی سراسر کشور خواستار شد: تبلیغ فرهنگ اعتدال گرایی در دانشگاه‌ها افزایش یابد و به معرفی توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگ، علم و فناوری و آموزش بپردازد.
در ادامه سیدعلی اکبر شمسیان، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی روابط عمومی را یک تلاش سازمان یافته بر افکار عمومی دانست و اظهار کرد: فردی که در روابط عمومی کار می‌کند باید بداند که روابط عمومی چیست و قرار است چه کاری انجام دهد که این امر مستلزم مطالعه و دانش کافی است که فرد بایستی در این حرفه به لحاظ فکری به آن مجهز باشد.

وی به گفته امام جعفر صادق(ع) مبنی بر اینکه بهشتیان چهار نشانه چهره گشاده،  زبان نرم،  قلب مهربان، و دست دهنده دارند اشاره و تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم که این چنین ویژگی‌هایی را در خودمان پرورش دهیم و این ضرورت و اهمیت برای کارکنان و دست اندرکاران روابط عمومی بیشتر  نمایان می‌شود.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: یک مسئول روابط عمومی بایستی در ابتدا سازمان خود یعنی جهاد دانشگاهی را خوب بشناسد و بداند که این نهاد با چه اهدافی تشکیل شده، هویت جهادی و فرهنگ جهادی را بشناسد و به آن اعتقاد داشته باشد. از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان خود نه تنها در استان بلکه در کشور آگاه باشد و از اطلاعات به‌روزی در مورد اتفاقات پیرامون خود برخوردار باشد.
شمسیان در این نشست عنوان کرد: یک مسئول روابط عمومی بایستی از محیط پیرامون خود آگاهی کامل و شناخت دقیق داشته باشد تا بتواند از فرصت‌های موجود در راستای منافع سازمان استفاده نماید. همچنین بتواند توانمندی‌های سازمان و یا محصولات و تولیدات خود را به نحو شایسته معرفی و عرضه نماید. این محیط پیرامون بسته به ظرفیت های سازمان می تواند یک شهر، یک استان، یک کشور و حتی فراتر از کشور و بُعد بین‌الملل را پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه برخورداری از مهارت های ارتباطی از دیگر ویژگی‌های روابط عمومی است، تصریح کرد: مهارت‌هایی همچون مهارت شنیدن، گفت و گو، مهارت ارائه، مهارت در برقراری ارتباط،  مهارت سخنوری، انعطاف پذیری، مثبت‌نگری، بانشاط بودن، امیدوار بودن، صبور بودن، خلاق بودن واعتماد به نفس داشتن از مهارت‌های ارتباطی یک روابط عمومی است.
به گفته وی، یکی دیگر از نکات مهم و تاثیرگذار در حوزه روابط عمومی، احترام عمیق به مخاطب و اعتقاد به اینکه حق با مشتری است چون اگر روزی مخاطبین ما از ما روی برگردانند قطع ما یک سازمان شکست خورده ای بیش نخواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از اهداف روابط عمومی تاثیرگذار بر افکار عمومی است. پس ما برای رسیدن به این هدف هر چه با علوم انسانی آشنایی بیشتر باشیم و هر چه شناخت ما از انسان بیشتر باشد، میزان تاثیرگذاری هم بر افکار بیشتر خواهد شد. لذا آشنایی با علومی چون مدیریت روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ و دیگر رشته های مرتبط تاثر به سزایی در موفقیت یک کارشناس روابط عمومی خواهد داشت.
یادآور می‌شود، این گردهمایی 15 تیرماه پایان می‌یابد.
captcha