پرورش دانش‌آموزان مستعد مستلزم بهره‌گیری از نیروهای نخبه در رشته تخصصی قرآنی
کد خبر: 3616941
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

پرورش دانش‌آموزان مستعد مستلزم بهره‌گیری از نیروهای نخبه در رشته تخصصی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نمایندگان استان خوزستان در دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان سراسر کشور رتبه‌های برتر را از آن خود کردند؛ داوران و نمایندگان خوزستانی در این مسابقات بر این امر اذعان دارند که باید از نیروهای نخبه قرآنی آموزش و پرورش در رشته‌های تخصصی خودشان همچون صوت و لحن، تجوید و ... استفاده بیشتری شود تا نسل بعدی از وجود این افراد بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان سراسر کشور با کسب دو رتبه برتر از سوی نمایندگان استان خوزستان به پایان رسید. این دوره از مسابقات با حضور 7 نماینده فرهنگی از استان خوزستان همراه بود. همچنین دو خوزستانی دیگر؛ دکتر مهدی دغاغله و دکتر خیریه عچرش داوری این دوره از مسابقات را در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم بر عهده داشتند.

درخشش استان خوزستان در بخش بانوان این دوره از مسابقات قابل توجه بود؛ نزیهه جنامی در رشته قرائت و فریبا فرامرزی در رشته روش تدریس احکام رتبه‌های اول را به خود اختصاص دادند.

مهدی دغاغله، داور رشته حفظ مسابقات قرآن فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مسابقات سراسری فرهنگیان از نظم بسیاری برخوردار بود و هر بخش از این مسابقه توسط افراد معین اداره می‌شد. داوران کاملاً بر شرایط مسلط بودند و هر شرکت‌کننده که در جایگاه قرار می‌گرفت نام و نام‌خانوادگی او بر مانیتور برای آشنایی هیئت داوران با وی نقش می‌بست.

وی گفت: سطح کیفی مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاتر بود و رقابت به حدی تنگاتنگ بود که مهدی کثیر نماینده استان خوزستان در رشته حفظ با آنکه تلاوت خوبی داشت اما دیگر رقبای او از نظر صوت و لحن و حسن حفظ قوی‌تر بودند. سید جاسم موسوی هم با وجود آنکه از قاریان خوش‌خوان استان و کشور است اما دیگر شرکت‌کنندگان عملکرد بهتری نسبت به وی داشتند که این نشان دهنده سطح بالای این دوره از مسابقات است.

خیریه عچرش داور رشته قرائت این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان اظهار کرد: کیفیت این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته بالاتر بود و افراد شرکت‌کننده دارندگان رتبه‌های برتر مسابقات اوقاف در سال‌های گذشته بودند.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر رشته قرائت از سوی نزیهه جنامی گفت: این شرکت‌کننده و نماینده خوزستان از کودکی فعالیت‌های قرآنی و قرائت را پیگیری کرده و در سال‌های گذشته هم رتبه‌های برتر مسابقات اوقاف در استان و کشور را ازآن خود کرده است. اکنون وی به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به تدریس است.

عچرش عنوان کرد: رقابت در رشته قرائت بسیار تنگاتنگ بود و نزیهه جنامی با اختلاف اندکی اول شد. همه این شرکت‌کنندگان از استادان باتجربه استان‌های خود هستند که در این مسابقات شرکت داشتند.

این داور مسابقات قرآن میزبانی مشهد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همه داوران به نظم حاکم در مسابقات اذعان داشتند.

وی بیان کرد: جای بسی خرسندی است که آموزش و پرورش این نیروهای خبره و نخبه را جذب کرده و مشغول به تدریس علوم قرآنی هستند. باید از این نیروها در رشته‌های تخصصی خودشان همچون صوت و لحن، تجوید و ... استفاده بیشتری شود تا نسل بعدی از وجود این افراد بهره‌مند شده و نیروهایی همچون این استادان تربیت شوند.

نزیهه جنامی، نفر اول رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان با بیان اینکه مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بود و شرکت‌کنندگان با آمادگی کامل در این مسابقات حضور پیدا کرده‌ بودند، گفت: حضور داوران پیشکسوت یکی از نقاط قوت این مسابقات بود.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه قبل از برگزاری مسابقات در کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان به عنوان مدرس حضور داشتند، فرصتی برای تمرین و آمادگی وجود نداشت اما با این وجود توانستند رتبه اول را به دست بیاورند.

جنامی در پایان از همراهی‌های خانواده و همسر و استادان خود علی بلاسم، سید عدنان موسوی و خانم‌ها جمالی و الوندی قدردانی کرد.

captcha