ادامه پیگیری‌ها برای باز کردن مجدد پرونده شهدای منا
کد خبر: 3616956
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

ادامه پیگیری‌ها برای باز کردن مجدد پرونده شهدای منا

گروه اجتماعی: نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان با اشاره به حقوق شهدای منا گفت: پرونده شهدای منا از سوی مسئولان عربستانی بسته اعلام شده بود که پس از اعتراض مسئولان ایرانی، این پرونده مجددا باز و پیگیری‌های لازم انجام شد، ولی تصمیم‌گیرنده نهایی عربستان سعودی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ‌با اشاره به وجود نگرانی‌هایی در زمینه تأمین امنیت حجاج تمتع در هنگام سفر به عربستان سعودی اظهار کرد: در هر سفری احتمال وقوع حوادث وجود دارد و نباید در این زمینه نگران باشیم. حج یک فریضه واجب است که باید با شرایط استطاعت،‌ امنیت و کرامت حجاج برگزار شود ولی اگر امنیت برقرار نشود، حج واجب نیست.

وی افزود:‌ مسئولان عربستانی در قراردادی تأمین امنیت و کرامت حجاج را پذیرفته‌اند و این موارد، مورد امضا و توافق قرار گرفته است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تأمین امنیت و کرامت حجاج اولویت نظام جمهوری اسلامی است. در این زمینه مسئولان دیپلماسی حج، شروط لازم را اعلام کرده‌اند و پس از قبول شرایط توسط مسئولان عربستانی، در حال اجرای کارها هستند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان با اشاره به خصومت پیش‌آمده بین عربستان سعودی با کشورمان بیان کرد: ‌امیدوارم تنش‌های شدیدی که بین ما و عربستان پیش‌آمده موجب ایجاد مشکلات برای حجاج نشود، زیرا ما نمی‌توانیم به دلیل این تنش‌ها مانع رفتن مردم به حج تمتع که یک امر واجب است، شویم.

وی تصریح کرد: ‌اگر نماینده‌ای یا مسئولی صحبتی یا اعتراضی در مورد مسایل حج داشته باشد، نباید این موضوع را به فضای عمومی منتقل کند تا زائران اضطراب و نگرانی عازم سفر نشوند؛ همچنین رسانه‌ها باید فضای مطلوب را در زمینه حج تمتع ایجاد کنند.

حسن‌زاده با اشاره به حقوق شهدای منا خاطرنشان کرد: پرونده شهدای منا از سوی مسئولان عربستانی بسته اعلام شده بود که پس از اعتراض مسئولان ایرانی، این پرونده مجددا باز و پیگیری‌های لازم انجام شد، ولی تصمیم‌گیرنده نهایی عربستان سعودی است.

captcha