فراخوان جشنواره «چهلچراغ» رسانه‌ای شد
کد خبر: 3617379
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

فراخوان جشنواره «چهلچراغ» رسانه‌ای شد

گروه هنر: دومین دور جشنواره سینمایی «چهلچراغ» با محوریت ابا‌عبدالله الحسین(ع) با اعلام فراخوان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با پشت سر گذاشتن اولین دوره خود و با توجه به هدف جشنواره، جریان‌سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیره زندگی معصومین(ع) در عرصه فرهنگ و هنر، قصد دارد با استفاده از نیروی نویسندگان و فیلم‌سازان فعال در عرصه فیلم کوتاه، اقدام به تولید اثر در حوزه محتوایی و سیره زندگی معصومین(ع) کنند.

در ادامه این گزارش آمده، از همه علاقه‌مندان و متخصصان این عرصه دعوت می‌شود طرح‌ها و ایده‌های خود در را بخش‌ها و محورهای زیر به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند. لازم به ذکر است طرح‌ها، ایده‌ها و فیلمنامه‌های برتر که توسط مراکز انتخاب می‌شوند، از صاحبان اثر حمایت تولید خواهد شد.

در این خبر بخش‌های مختلف جشنواره چنین نام برده شده است؛ طرح مستند، طرح فیلمنامه داستانی، فیلمنامه 100 ثانیه‌ای داستانی و فیلمنامه‌های 180 ثانیه‌ای پویانمایی (موشن کمیک) چهار بخشی هستند که آثار را در بر می‌گیرند.

در انتهای این خبر مجوزهای این جشنواره هم چنین تشریح شده است. امر به معروف و نهی از منکر، بررسی جایگاه سیدالشهدا و قیام عاشورا در زندگی روزمره، عزت در برابر ذلت، بررسی مسائل اقتصادی قیام عاشورا، نقش و جایگاه بزرگان شیعه در تاریخ عاشورا و  بررسی نگاه واقعی به دنیا و چیستی آن از دیدگاه سیدالشهدا(ع) محورهای مورد نظر این رویداد هستند.

علاقه‌مندان و فعالان این عرصه قادرند تا پایان تیرماه سال 1396 آثار خود را به ایمیل دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
captcha