برگزاری بيش از 850 كلاس ترتيل‌خوانی و تفسير در بوشهر
کد خبر: 3618345
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

برگزاری بيش از 850 كلاس ترتيل‌خوانی و تفسير در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ: مديركل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر گفت: بيش از 850 كلاس ترتيل‌خوانی و تفسير در بقاع متبركه، مراكز فرهنگی و مساجد اين استان در ماه مبارك رمضان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضی محمديان، مديركل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر، 21 تیرماه در جلسه تشريح طرح نشاط معنوی که در محل اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر برگزار شد با بيان اينكه جنگ احزاب، جنگ در مقابل شرک بود، گفت: شرايط كنونی كشورمان شبيه دوران جنگ جندق است و يكی از حوادثی كه در آن اتفاق افتاد، ايمان مؤمنان با ديدن اين جنگ، چند برابر شد و جنگ احزاب بشارت‌ها و سختی‌هايی داشت و بيعت مسلمين با حكومت اسلامی يكی از آن بشارت‌ها بود.
وی با اشاره بر اينكه دشمن از طريق ماهواره‌ها به حركات دامن می‌زنند و وظيفه ما پاسداری و نگهداری ميراث اسلامی و ارزش‌های فرهنگی و دينی است و می‌بايست اين فرهنگ را گسترش بدهيم.

اجرای هفتمين دوره طرح نشاط معنوی در 44 بقعه 
مديركل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر از اجرای هفتمين دوره طرح نشاط معنوی در 44 بقعه ويژه دانش‌آموزان دختر و پسر خبرداد و اظهار كرد: بقاع متبركه مراكز دينی و فرهنگی هستند و فعاليت‌های اصيل و اسلامی ايران به‌عنوان كانون فرهنگی در دنيا شناخته شده است و بقاع متبركه و آستان مقدس امامزادگان محور و مركز اين فعاليت‌های عظيم فرهنگی و اعتقادی است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اعلام كرد: 135 رقبه وقفی در اختيار ادارات استان است كه نزديک به دو ميليارد و 600 ميليون ريال در بخش اجارات معوقه دارند و 1169 رقبه اوقافی در اختيار مردم بوشهر است كه نزديک به هفت ميليارد و 400 ميليون ريال در بخش اجارات بدهكار اوقاف هستند و شهرداری بندر بوشهر به تنهايی نزديک به 450 ميليارد ريال بدهكار اجارات اوقاف است.
حجت‌الاسلام محمديان ادامه داد: قريب به 360 درصد از اعتبارات در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، اعزام زائر اولی‌ها به آستان قدس رضوی و كربلای معلا، برپايی دوره‌های ورزشی و كلاس‌های آموزشی و سبک زندگی، برگزاری خيمه‌های معرفت با حضور روحانيون تبليغی، تربيت حفاظ قرآن كريم و برپايی نماز جماعت در بقاع متبركه هزينه می‌شود.

بهره‌مندی پنج هزار نفر از برنامه‌های بقاع متبركه 
وی با اشاره به اينكه قريب به پنج هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی و كلاس‌های قرآنی بقاع متبركه در استان استفاده می‌كنند، افزود: اولويت ويژه و مأموريت برنامه‌های اوقاف در بقاع متبركه و آستان مقدس امامزادگان است و در اين راستا اداره امور قرآنی در ادارات راه‌اندازی شده است كه ايجاد و توسعه موقوفات، تربيت حافظ قرآن كريم و ارتقاء سطح مسابقات قرآن كريم از مأموريت‌های اين اداره قرآنی است و پنج هزار و 500 نفر سهميه امسال برای ششمين سال اجرای طرح حافظان قرآن كريم در استان بوشهر است.

برگزاری بيش از 850 كلاس ترتيل‌خوانی و تفسير در بقاع 
مديركل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر در پايان از اجراي نخستين دوره آموزشي طرح تربيت مربی حفظ قرآن در استان بوشهر در تيرماه 96 خبرداد و گفت: بيش از 850 كلاس ترتيل‌خوانی و تفسير در بقاع متبركه و مراكز فرهنگی و مساجد اين استان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.
حامد فكوری
captcha