به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از سمنان، سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی 25 تیر در پیامی درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت نابهنگام دانشمند ایرانی، خانم مریم میرزاخانی که تبلور راستینی از نبوغ و استعداد بالای ایرانیان در مجامع مهم علمی دنیا بودند، موجب تأسف و تأثر همگان شد.
این بانوی ریاضی دان با تلاشهای خستگی ناپذیر، خدمات ارزنده ای را در عمر کوتاه خود به یادگار گذاشت و کسب نشان جهانی فیلدز از افتخارات بزرگ ایشان است.
این جانب مصیبت وارده را به جامعه علمی، دانشگاهی، اساتید، نخبگان کشور و خانواده محترم این نابغه ایرانی صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه خداوند منان برای آن بزرگوار حضور در سرا پرده قرب الهی و برای بازماندگان شکیبایی آرزومندم.
منبع: روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی