تربیت اعتقادی مبنای تمام فعالیت‌های مرتبط با آموزش و پرورش است
کد خبر: 3619822
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

تربیت اعتقادی مبنای تمام فعالیت‌های مرتبط با آموزش و پرورش است

گروه فرهنگی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف اعتقادی و دینی در آموزش و پرورش، افزود: این برنامه‌ها نقش مهمی در تربیت نسل سالم برای جامعه دارد به طوری که تربیت اعتقادی مبنای تمامی فعالیت‌های مرتبط با آموزش و پرورش اعم از علمی و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، روز گذشته 25 تیرماه در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قران، عترت و نماز دانش آموزی دختران در اردبیل گفت: توانمندسازی نیروی انسانی بر اساس اعتقادات و باورهای اسلامی از الویت های آموزش و پرورش است.
مسیب زاده با اشاره به اجرای برنامه های مختلف اعتقادی و دینی در آموزش و پرورش ، افزود: این برنامه ها نقش مهمی درتربیت نسل سالم برای جامعه دارد به طوری که تربیت اعتقادی مبنای تمامی فعالیت های مرتبط با آموزش و پرورش اعم از علمی و فناوری می باشد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این سند تمامی مباحث اعتقادی و اخلاقی در رشته های مختلف علمی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده از بین هفت میلیون دانش آموز در سراسر کشور به این دوره از مسابقات راه یافته اند ، گفت: تعداد 960 دانش آموز از 32 استان کشور به این دوره از مسابقات راه یافته اند که 480 نفر از آنان دانش آموزان دختر هستند.
مسیب زاده با بیان اینکه دختران  نیمی از جامعه دانش آموزی را تشکیل می دهند و سرمایه‌گذاری برای تربیت آنان نتیجه مضاعفی را به دنبال خواهد داشت، با اشاره به نزول سوره کوثر برای پیامبر‌(ص) گفت: این سوره طبق تفسیر علما به معنای خیر کثیر برای پیامبر بوده و دختران نیز برای جامعه خیر کثیر محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: دختران علاوه بر نقش دانش آموزی در خانواده نیز مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده دارند که با تربیت نیکو می توانند ثمرات بسیاری در جامعه آینده داشته باشند.
captcha