140 معلم قرآن آذربایجان غربی در وضعیت استخدامی نامشخص
کد خبر: 3620387
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

140 معلم قرآن آذربایجان غربی در وضعیت استخدامی نامشخص

گروه فعالیت‌های قرآنی: وضعیت استخدامی تعداد 140 معلم قرآن در استان آذربایجان غربی بعد از شش سال نامشخص است و بعد از پیگیری‌های مکرر، پاسخی برای این وضعیت پیدا نکردند.

140 معلم قرآن آذربایجان غربی در وضعیت استخدامی نامشخص
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حدود 5 هزار نفر در سال 1390 طی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، در استان آذربایجان غربی به استخدام سازمان آموزش و پرورش استان درآمدند. در بین این 5000 نفر، حافظان و قاریان ممتاز قرآن با مدارک دکتری و کارشناسی ارشد در رشته مدرسی قرآن استخدام شدند. این دست از معلمان قرآن، براساس امتیاز کسب کرده در آزمون به مناطق استان و شهر منتقل شدند. معلم‌های قرآن با امتیاز بالا در شهر به استخدام مدارس درآمدند.
شش ماه بعد از استخدام سراسری با ارسال بخشنامه‌ای به آموزش و پرورش‌های استان‌ها، دستور تغییر وضعیت استخدام تمامی معلم‌ها به پیمانی صادر شد و تمامی معلم‌ها به غیر از 140 معلم قرآن شهر ارومیه پیمانی شدند. اما این تخلف به این صورت شده است که پس از گذشت شش سال از استخدام قراردادی، همچنان هر سال با آموزش و پرورش قرارداد یک ساله امضا می‌کنند.
این گروه 140 نفره هر شش ماه وضعیت استخدامی خود را از مدیرکل آموزش و پرورش وقت استان پیگیری کردند، اما هر بار به ماه‌های بعد و سال‌های بعد موکول شده تا امروز که با پیگیری‌های اعضای این گروه 140 نفره توسط نمایندگان مجلس استان، متوجه شدند تغییر وضعیت آنها تا آخر زمان بازنشستگی به همین صورت موقتی و هرساله خواهد بود.
در این شش سال هر دوره نیروهای جدید به این بخش اضافه شده‌اند و بعد از طی شش ماه به استخدام رسمی درآمدند، اما اعتراض این 140 نفر برای تغییر وضعیت استخدامی‌شان به جایی نرسید و حتی به اخراج چند تن از این گروه نیز منجر شد.
اعمال نشدن مدرک دکتری، نداشتن اعزام نیرو به مناطق، معتبر نبودن آنها در صندوق فرهنگیان، تعلق نگرفتن سنوات، صادر نشدن فیش حقوقی، حساب نکردن اضافه کاری و نداشتن شناسه از طرف آموزش و پرورش از جمله مشکلاتی است که این معلم‌های قرآن بعد از شش سال با آنها مواجه بودند و تا آخر زمان بازنشستگی نیز خواهند بود.
حال تنها خواسته این گروه 140 نفره معلم‌های قرآن این است که مانند تمام 5 هزار معلم استخدامی در سال 90، آنها نیز وضعیت استخدامی ثابت داشته باشند و در واقع به کمترین حق خود برسند.
پاسخ آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی
قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌ غربی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قرآنی جامانده از سال ۹۱ گفت: بطور حتم باید ردیف استخدامی از سوی دولت باشد تا تبدیل وضعیت از قراردادی به پیمانی انجام شود.
وی با بیان اینکه از بین پنج‌ هزار نفر سهمیه کشوری، ۲۲۰ نفر سهمیه استان برای جذب مربیان قرآنی در سال ۹۱ بود، گفت: از این بین ۱۲۰ نفر به عنوان قرارداد کار معین باقی‌مانده که آن دسته از افرادی که تبدیل وضعیت شده‌اند در مناطق محروم فعالیت داشتند که اولویت با آن دسته از افراد بود.
قاسمی با بیان اینکه در حال پیگیری این موضوع از سوی مسئولان هستیم، افزود: نیروهای قراردادی و پیمانی دارای حقوق و مزایای یکسان و جزء نیروهای آموزش و پرورش هستند و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
یادآور می‌شود، روز گذشته ۲۶ تیرماه، نیروهای قرآنی کار معین جامانده از تبدیل وضعیت استخدامی سال ۹۱ آذربایجان غربی جهت رفع تبعیض و برقراری عدالت استخدامی تجمع کرده بودند.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نیروی قراردادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۵:۲۷
0
0
واقعا متاسفم
نیروهای قراردادی و پیمانی دارای حقوق و مزایای یکسان هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از همکاران قرآنی استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۵:۳۰
0
0
جناب قاسمی دروغ بزرگی گفتن.کجا حقوق و مزایای ما یکسان است با پیمانی ها؟؟؟؟؟؟ خیلی ساده هست اثبات این گفته کافیست دوتا حکم قراردادی و پیمانی را مقایسه کنین.اینا از همون اول با این دروغا مارو سرگرم کردن.شدیم آلت دست عده ای که هر وقت لازمشون بودیم مثل پروانه دورمون میچرخیدن(مثل دوران مسابقات قرآن )ولی به محض اینکه کارشون تموم میشه انگار نه انگار که مارو میشناسن.ازتون خواهش میکنم به دادخواهی ما رسیدگی کنین.ما با کمیسیون آموزش هم در جریان گذاشتیم ولی فراموشمان میکنن.از طرف دیگه با این کاری که کردیم خطر اخراج هم ماهارو تهدید میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۵:۳۶
0
0
از آقای قاسمی بزرگوار بپرسین مگه تبریز و تهران و اصفهان جزو مناطق محروم بودن که همگی پیمانی شدن؟؟؟؟؟!!!!!'''
سمیره نام اور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۸:۰۶
0
0
خیلی متأسفم برای مسؤولین شهرم که بدون برنامه مطالعه حرف میزنن وقتی نیروی قرانی رالازم دارین خیلی احترام میذارین اماتاگرفتن احقاق حقشون میشه دم ازقانونی میزنین که به هیچ وجه درموردمااجرانشده است شمابزرگواران فردای قیامت پاسخگوی تبعیض دراستخدام ۱۴۰ نیروی قرانی خواهیدبود
captcha