همکاری ایران با فعالان حوزه صنایع غذایی حلال فیلیپین
کد خبر: 3620815
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
جعفری‌ملک در گفت‌و‌گو با ایکنا خبر داد:

همکاری ایران با فعالان حوزه صنایع غذایی حلال فیلیپین

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در مانیل از همکاری این مرکز با فعالان حوزه صنایع غذایی حلال در فیلیپین خبر داد.

همکاری ایران با فعالان حوزه صنایع غذایی حلال فیلیپین
محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته، 22 تیرماه در ساختمان رایزنی با خانم حاجی‌رئوف لایدان، از مسلمانان جنوب فیلیپین و بنیانگذاران صنایع غذایی حلال در این کشور و از اعضای انجمن دوستی زنان فرهیخته ایران و فیلیپین و هیئت همراه دیدار داشتیم و طی آن همکاری دو جانبه در زمینه صنایع غذایی حلال بررسی شد.
وی افزود: در دیدار با لایدان برای برگزاری سمینار غذای حلال اعلام آمادگی کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و قرار است در این حوزه دو سمینار در دانشگاه‌های فیلیپین برگزار کنیم.
جعفری‌‌ملک تصریح کرد: این بانوی فیلیپینی در حال حاضر در شرکتی دانش‌بنیان زیر نظر وزارت علوم و فن‌آوری فیلیپین در حال فعالیت بوده و با سازمان همکاری اسلامی در زمینه غذای حلال همکاری دارد.
رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به فعالیت‌های فیلیپین در حوزه محصولات حلال گفت: فیلیپین در حال حاضر به عنوان یکی از کشورهای غیر اسلامی بخشی از بازار حلال را در دست دارد و وزارت امور مسلمانان این کشور نیز بخشی با عنوان صنایع غذایی حلال دارد که فعالیت‌هایی در این زمینه انجام می‌دهد.
وی همچنین یادآور شد: حاجی رئوف لایدان از اعضای انجمن دوستی زنان فرهیخته ایران و فیلیپین است و با رایزنی در این زمینه همکاری دارد.
محمد جعفری‌ملک که خود این انجمن را تأسیس کرده است، فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی را از برنامه‌های آن برشمرد و در پایان گفت: در نظر داریم پس از تصویب اساسنامه، دو نمایشگاه هنری از بانوان هنرمند ایرانی و همچنین نمایشگاه پوشاک بانوان از اقوام مختلف را برگزار کنیم و هفته فیلم خانواده در مانیل نیز از دیگر برنامه‌های ما با همکاری انجمن دوستی زنان فرهیخته ایران و فیلیپین خواهد بود.

همکاری ایران با فعالان حوزه صنایع غذایی حلال فیلیپین
نفر اول از چپ: خانم حاجی‌رئوف لایدان و نفر دوم: رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین

همکاری ایران با فعالان حوزه صنایع غذایی حلال فیلیپین
captcha