متولیان، دختران جامعه را با رشد سیاسی و انقلابی حضرت معصومه(س) تربیت كنند
کد خبر: 3621537
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
آیت‌الله ایمانی:

متولیان، دختران جامعه را با رشد سیاسی و انقلابی حضرت معصومه(س) تربیت كنند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینكه حضرت معصومه(س) مظهر فداکاری، فعالیت‌های اجتماعی و دفاع از رکن اساسی یعنی امر امامت و ولایت است، گفت:‌ بر متولیان امر تعلیم و تربیت لازم است دختران ما را با همین رشد سیاسی، انقلابی و با همین فکر و اندیشه اجتماعی تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 30 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: در طول تاریخ شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در تاریخ فراوان بوده‌اند که در عصر و زمانشان مورد بی مهری‌های فراوانی قرار گرفتند و چهره زیبا و ملکوتی آنان لکه‌دار نشان داده شد.

وی با بیان اینكه عوامل مختلفی به این کار اثر می‌گذارد یکی از آن عوامل حجاب معاصرت است،‌ افزود: مرحوم آیت‌الله کاشانی که در تاریخ قرن معاصر ما یعنی بیش از شصت و پنج سال قبل نقش ایفا کرد در بیداری و هوشیاری جامعه و قیام سی تیر را برای نجات ملت طراحی كرد، یکی از آن چهره‌هایی است که در دوران حیات مورد بی مهری‌های فراوان واقع شد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله كاشانی که با صفای نفس و اخلاص کامل پا به عرصه مبارزه گذاشته بود به خاطر بازی بازیگران سیاسی و کسانی که در عصر و زمان او جز سیاست بازی کار دیگری نداشتند مشکلاتی برای او اتفاق افتاد و نه تنها برای او برای ملت ایران و مردم این کشور و حدود یک ربع قرن جامعه ما در زیر سلطه استبداد آن هم با شدیدترین وجه ممکن دست و پا زد تا آن هنگامی که خدا گشایشی برای این ملت فراهم ساخت؛، امامی آمد و انقلاب دیگری شد و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با یادآوری فرا رسیدن ایام دهه كرامت گفت: چند سالی است که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی دهه‌ای به نام دهه كرامت در تقویم و سالنامه‌ها ثبت شده است؛ آغاز دهه کرامت میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) اول ماه ذیالقعده و در امتداد بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) و پایان آن ولادت امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا(ع).

وی، دهه کرامت را دهه‌ای برشمرد که مردم در گوشه و کنار بقاع متبرکه و شهرهای مختلف پیوند خود را با اهل بیت تعمیق می‌بخشند، استوارتر می‌سازند و به یاد این خانواده و خدمات فرزند امام هفتم در گوشه و کنار دنیای اسلام می‌افتند و افزود: روز ولادت این بانوی بزرگ به روز دختران نامگذاری شده یعنی برای دختر مسلمان یک الگوی مناسب معرفی شده است.

آیت‌الله ایمانی گفت: بانویی که در عین عفاف و حجاب، پاکی و پاکدامنی، عالم و دانشمندی بود که از او روایاتی نقل شده و در کتب روایی ما موجود است و در عین حال آنقدر به کارهای اجتماعی علاقه‌مند که راه طولانی و پر خطر مدینه و طوس را در پیش می‌گیرد برای دفاع از آرمان ولایت و دفاع از امامت یعنی یک بانو هم عالم است، هم بیانگر احکام خداست و هم نماد عفاف و حجاب است و هم مظهر فداکاری، فعالیت‌های اجتماعی، دفاع از رکن اساسی یعنی امر امامت و ولایت.

وی بیان كرد: در آن شرایط حضرت معصومه(س) از مدینه راه می‌افتد و رنج سفر را برای دفاع از برادر متحمل می‌شود که مصداق کامل ولی خدا در عصر و زمانش بود و این درسی است برای دختران مسلمان ما، یعنی می‌توان هم عفیف، هم با حجاب، هم عالم، هم بیانگر، هم دفاع‌كننده از حق، هم مهاجرت‌كننده به سوی خدا بود و این موقعیت‌های مثبت را این بانوی بزرگ داشت و برای دختران مسلمان ما الگویی است.

آیت‌الله ایمانی تأكید كرد كه بر متولیان امر تعلیم و تربیت لازم است دختران ما را با همین رشد سیاسی، انقلابی و با همین فکر و اندیشه اجتماعی تربیت کنند و پرورش دهند و به دنیایی که زن را به عنوان ابزار در خدمت جامعه مردان بوالهوس قرار داده است این نمونه‌ها را معرفی كند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری جنایت‌های آمریكا گفت: قدرت آمریکای جنایتکار در طول تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم شروع شد و به طور مطلق تا به امروز به هیچ یک از کشورهای جهان چه دوست و چه دشمن به عهد و پیمانش وفا نکرده و همه جا جز طعمه خود و منافع نامشروع و زشت خویش دنبال چیز دیگری نبوده است .
وی یادآور شد: ما امروز شاهدیم که آمریکا همانند گرگ دنبال منافع و طعمه خودش است؛ این طعمه دوست باشد یا دشمن، هم پیمان او باشد یا مقابل او، برای او تفاوتی ندارد و او منافع خود را می‌خواهد.

وی ادامه داد: ترامپ افکار و اندیشه دولت آمریکا را دارد معرفی می‌کند و می‌گوید عربستان آل سعود یک گاو شیرده است یعنی او دنیا را به عنوان یک گاو شیرده می‌بیند تا موقعی که شیر می‌دهد از او شیر می‌دوشیم، وقتی شیر او تمام شد سر او را می‌بریم و این چیزی است که با تمام دست نشاندگانش در عالم انجام داده است، مگر با شاه خائن مگر همین کار را انجام نداد، با حسنی مبارک، کشورهای دیگر نظیر لیبی، اردن و کشورهای مختلف دنیای اسلام و غیر دنیای اسلام نیز چنین كاری انجام داد.

آیت‌الله ایمانی بدعهدی‌های آمریكا را درباره برجام یادآور شد و گفت: در قضیه برجام هم با اینکه یک قرارداد چند کشور امضاء کردند دو طرفه نیست شش طرفه است اما می‌بینید با کمال وقاحت می‌گوید ایران تعهداتش را انجام داده اما تحریم‌های او را ما دنبال می‌کنیم و به هیچ یک از مقررات و تعهدات خودش در برجام عمل نمی‌کند و این خاصیت یک کشور زورگو و با یک کشور این چنینی که ماهیتاً دنیا را به شکل گاو شیرده برای خودش می‌بیند نمی‌توان کنار آمد و با او به گفت‌وگو نشست که این گفت‌وگو نتیجه‌بخش باشد .

وی گفت: جامعه ما سی و هشت سال است دارد آمریکا را می‌شناسد، اعم از اینكه در پیمان الجزایر آمریکا را شناخت، در قراردادهای دیگری که بعد از آن بین ایران و آمریکا نوشته شد چه قراردادهای رسمی و چه غیر رسمی خیانت‌های آمریکا برملا شد و اكنون هم همان است لذا ما باید هوشیار و بیدار باشیم و بدانیم به این دشمن هیچ‌گاه نمی‌توان به او اعتماد کرد و بر سر سخن او قدمی برداشت و گامی براساس کلمات و سخنان او داشته باشیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینكه در دولت دوازدهم سطح اشتغال و تولید بالا بیاید و وعده‌هایی كه به مردم داده شده است، محقق شود، گفت:‌ ان‌شاءالله این وعده با هیئت دولتی كه قادر باشد، عملیاتی شود و بتوانیم آن خلأهای موجود برطرف سازیم، به ویژه این مسئله واردات که متأسفانه همه چیز جامعه ما را تحت‌الشعاع قرار داده است چه واردات آزاد، چه واردات قاچاق و واقعاً انسان شرمش می‌آید بگوید در این مملکت آب از کشورهای دیگری وارد می‌شود، در این مملکت رب گوجه فرنگی وارد می‌كنند، این‌ها واقعاً شرم‌آور است چرا كه بخش خصوصی ما این‌ها را انجام می‌دهد.

captcha