دوره آموزش مربی قرآن در اتیوپی برگزار می‌شود
کد خبر: 3624528
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

دوره آموزش مربی قرآن در اتیوپی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، كارگاه آموزشی تعلیم مربی قرآن را با حضور 50 تن از اساتید قرآنی این كشور برگزار می‌كند.

دوره آموزش مربی قرآنی در اتیوپی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این خبر در پی دیدار شیخ محمد شریف، رئیس مجمع اهل سنت و جماعت صوفی آدیس‌آبابا با سیدحسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی اعلام شد.
حیدری با بیان اینكه هدف این دیدار برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری نخستین دوره تعلیم مربی قرآنی است، گفت: مدارس متعدد قرآنی در سراسر کشور اتیوپی فعال هستند كه در تربیت و آشنایی نسل جوان با الفاظ و مفاهیم قرآن نقش به سزایی دارند.
وی افزود: بر این اساس رایزنی فرهنگی ایران برای افزایش دانش معلمان و مربیان این مدارس و بهره‌مندی آنان از شیوه‌های نوین در تدریس قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم، تصمیم به برگزاری یک دوره تربیت مربی قرآنی گرفته است. بدین منظور مناسب است که 50 نفر از اساتید قرآنی انتخاب شده و طی یک دوره چهار روزه، این کارگاه آموزشی را بگذرانند.
شیخ محمد شریف، رئیس مجمع اهل سنت و جماعت صوفی آدیس آبابا ضمن قدردانی از همکاری‌ها و مساعدت‌های گذشته رایزنی فرهنگی ایران، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در راستای اجرای هر چه بهتر این دوره آموزشی، اعلام کرد.
دوره آموزش مربی قرآن در اتیوپی برگزار می‌شود
رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی در دیدار با مسئولان مذهبی این کشور
captcha