قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس
کد خبر: 3625513
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس

گروه بین‌الملل: علاوه بر شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی که خاکسپاری وی در منزل شخصی‌اش جنجال‌برانگیز شد، سه قاری دیگر مصری نیز بنا به وصیت، در خانه‌های خود چهره در نقاب خاک کشیدند.

قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الیوم السابع» مصر، دفن شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی که چهارشنبه گذشته، چهارم مرداد دار فانی را وداع گفت، در مقبره‌ای خاص در داخل ویلای شخصی‌اش در استان «دقهلیه» مصر جنجال زیادی به دنبال داشت و وزارت اوقاف و بهداشت مصر نظر متفاوتی در این زمینه داشتند.
وزارت اوقاف دفن مرحوم طنطاوی در منزل را جایز دانست؛ اما وزارت بهداشت مصر آن را مخالف قانون اعلام کرد.
سید محمد عبدالوهاب طنطاوی، یکی از پسران قاری فقید مصر به الیوم السابع گفت: ما نمی‌دانستیم که باید برای دفن پدر در داخل ویلای شخصی مجوز بگیریم و بعد از اعتراض نهادهای مسئول از این مسئله مطلع شدیم و درخواست صدور مجوز دادیم.
وی افزود: پدرم در سال 2011 ویلایی ساخت و کمی بعد مقبره‌ای برای خودش در این ویلا بنا کرد که دوست داشت در آن دفن شود و وصیت کرد که حتما این کار را انجام دهیم و بسیار مُصر بودیم که وصیتش را اجرا کنیم.
قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس
شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی
بنا بر این گزارش، شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی نخستین قاری مصری نبوده است که داخل منزلش دفن شده و سابق بر این مصطفی اسماعیل، محمد علی البنا و شیخ شحات محمد انور نیز بنا به وصیتشان در منزل شخصی خود آرام گرفتند.
مصطفی اسماعیل
شیخ مصطفی اسماعیل که در 26 دسامبر 1978 درگذشت، وصیت کرده بود که در منزل دفن شود، در روز وفات خانواده او برای اجرای وصیت شیخ در پی گرفتن مجوز بودند؛ اما استانداری محل زندگی مصطفی اسماعیل به آن‌ها مجوز نداد و اعلام کرد که این مسئله مربوط به استانداری نمی‌شود و رئیس‌جمهور باید مجوز بدهد.
قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس
مصطفی اسماعیل
سرانجام پس از تماس‌های زیادی که با جاهای مختلف گرفته شد، یکی از برادران شیخ مصطفی توانست محمد انور السادات، رئیس‌جمهور وقت را در روستای «میت ابوالکوم» از نزدیک ببیند، ماجرا را به او گفت، انور سادات هم موافقت کرد و به برادر مصطفی اسماعیل گفت وصیت را اجرا کنید و بدین ترتیب مصطفی اسماعیل به عنوان اولین قاری مصری بنا به وصیت در منزلش در استان «غربیه» به خاک سپرده شد.
محمود علی البنا و صدور مجوز دفن در منزل قبل از فوت
شیخ محمود علی البنا خیلی دوست داشت در منزلش در روستای «شبرا باص» مرکز «شبین الکوم» در استان «منوفیه» دفن شود و چون از مشکلات خانواده مصطفی اسماعیل برای دریافت مجوز آگاه بود، برای این که خانواده‌اش پس از مرگ وی با چنین مشکلاتی مواجه نشوند، نزد انور السادات رفت و خودش شخصا مجوز را گرفت.
قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس
محمود علی البنا
احمد محمود علی البنا، پسر این قاری مصری می‌گوید: پدرم مجوز ساخت مقبره داخل منزلش در روستای شبرا باص را گرفت، ما هم مسجد و مقبره‌ای را پنج سال قبل از وفات او، برایش ساختیم.
شیخ شحات محمد انور
شیخ شحات که یکی از مشاهیر تلاوت در دوران معاصر مصر بود، در 13 ژانویه 2008 دار فانی را وداع گفت و خانواده‌اش او را در منزلش در روستای «کفر الوزیر» از توابع «میت غمر» به خاک سپردند.
قاریان مصری که در منزل شخصی آرام گرفتند + عکس
شحات انور

captcha