ماهیت روز خبرنگار از جنس تكریم یاد شهداست/ تجدید میثاق اهالی رسانه فارس با شهدا
کد خبر: 3628146
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

ماهیت روز خبرنگار از جنس تكریم یاد شهداست/ تجدید میثاق اهالی رسانه فارس با شهدا

گروه اجتماعی: ماهیت روز خبرنگار از جنس تكریم یاد شهداست و بدین منظور یكی از سنت‌های حسنه‌ای كه هر ساله برای بزرگداشت روز خبرنگار انجام می‌شود، تجدید میثاق اهالی رسانه و خبرنگاران با شهدای والامقام انقلاب اسلامی به خصوص شهدای خبرنگار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ قدردانی، یكی از سنت‌های حسنه‌ای است كه در تمام ادیان الهی و بلكه در قاموس انسانیت بر آن تأكید و سفارش فراوان شده است و چه زیباست قدردانی از بهترین انسان‌های این كره خاكی. آنان كه قاموس عشق‌بازی با معبود را با اهدای جان خویش به زیباترین شكل ممكن ترسیم كردند.

آری!‌ شهدا را می‌گویم؛ همان پیشقراولان جاده عشقی كه راه عاشقی را از خاك تا افلاك طی كردند و حكایت ایثارگری آنان همانند برگ‌های درخشانی در پرونده تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد.

از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی و بعد از آن شهدای دوران دفاع مقدس در ایام و مناسبت‌های مختلف گرامی داشته می‌شود و گاهی اوقات نیز با شهادت یكی از بزرگ‌مردان این مرز و بوم، یك روز نامگذاری می‌شود.

ماهیت روز خبرنگار از جنس تكریم یاد شهداست

روز خبرنگار، یكی از روزهایی است كه با شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان به این نام نامگذاری شده است. به تعبیر دیگر ماهیت روز خبرنگار از جنس تكریم یاد شهداست.

بدین منظور یكی از سنت‌های حسنه‌ای كه هر ساله برای بزرگداشت روز خبرنگار انجام می‌شود، تجدید میثاق اهالی رسانه و خبرنگاران با شهدای والامقام انقلاب اسلامی به خصوص شهدای خبرنگار است.

گلباران قبور شهدا توسط خبرنگاران

این مراسم امروز، 17 مردادماه با حضور گسترده اهالی رسانه و خبرنگاران در گلزار شهدای شیراز نیز برگزار شد كه در آن خبرنگاران ضمن تكریم یاد شهدا، قبور مطهر آنان و همچنین قبور شهیدان مصطفایی، ركنی‌، بزرگ‌نژاد و غیره از شهدای رسانه استان فارس را گلباران كردند.

در این مراسم مسئولانی نظیر مدیر كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، مدیركل ارشاد فارس، عضو شورای پنجم شهر شیراز و غیره خبرنگاران را همراهی كردند.

حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در مراسم گلباران قبر مطهر شهید دوران و در جمع خبرنگاران ضمن تبریك فرا رسیدن روز خبرنگار،‌ یاد شهید صارمی كه در جریان حضور تكفیری‌ها در افغانستان به شهادت رسید را گرامی داشت.

تمام گروه‌های تكفیری برای مقابله با اسلام شكل گرفته‌اند

وی با یادآوری اینكه وهابیت، القاعده، طالبان و غیره همگی یك هدف را دنبال می‌كنند، گفت: تمام این گروه‌های تكفیری دست‌پرورده استكبار و استعمار بوده و در جهت مقابله با دین اسلام شكل گرفته‌اند.

بیشترین رزمندگان و یگان‌ها در دفاع مقدس از استان فارس بوده‌اند

گرامی در ادامه با بیان اینكه استان فارس، یكی از استان‌هایی است كه هم در شكل‌گیری و هم پیروزی انقلاب اسلامی و هم حضور در عرصه‌های مختلف به خصوص دفاع مقدس، پیش‌رو بوده است، گفت: بیشترین رزمندگان و یگان‌ها در سطح كشور در دوران دفاع مقدس مربوط به استان فارس است به طور كه هم‌اكنون آمار 300 هزار نفر جمعیت ایثارگران فارس است كه از این تعداد 15 هزار نفر شهدا و مابقی جانبازان، آزادگان و رزمندگان هستند.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: به همین دلیل می‌طلبد كه همه دست به دست هم دهیم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت كه فرهنگ خودباوری افتخار، عزت و سربلندی است، در جهت تدوین و تألیف و ماندگاری درس‌هایی از شهدا برای آیندگان گام برداریم.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های بسیج رسانه فارس در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت كه جزو بسیج رسانه‌های برتر كشور است، گفت: فارس نخستین استانی بود كه بسیج رسانه را راه‌اندازی كرد و این بیانگر آن است كه آمادگی همه جانبه‌ای در میان اهالی رسانه برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی وجود دارد.

درخواست جهت همكاری خبرنگاران جهت تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس فارس

گرامی ابراز امیدواری كرد كه با تعامل و همكاری با بسیج رسانه بتوان از توان تمام اصحاب رسانه برای تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس استان فارس و همچنین موزه دفاع مقدس این استان استفاده كرد.

خبرنگاران و شهدا متعلق به هیچكس نیستند

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم تأكید كرد كه دو قشر شهدا و خبرنگاران متعلق به هیچكس نیستند و شأنیت این دو را در بسیاری از خبرنگاران هم‌تراز با شهدا می‌توان دید چرا كه شهدا برای آزادی و تفكرشان جنگیدند و این‌ها هم برای آزاد و تفكراتشان می‌جنگند و همین موجبات فضای بسیار خوب را می‌تواند فراهم كند.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه هم مردم و هم مسئولان در هفته بزرگداشت مقام خبرنگار شنونده خوب برای صحبت‌های آزادمردان و آزاداندیشانی باشند كه نام شهدا هم همتراز با آنان است یعنی خبرنگاران.

captcha