سمینار علمی «کتابت قرآن» در مصر
کد خبر: 3628431
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

سمینار علمی «کتابت قرآن» در مصر

گروه بین‌الملل: سمینار علمی «خط عربی و کتابت مصحف»، امروز، 18 مردادماه، به همت مرکز نسخ خطی عربی وابسته به سازمان عربی آموزش، فرهنگ و علوم (الکسو) در قاهره برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار خوشنویسی قرآن در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «فیصل الحفیان» مدیر مرکز نسخ خطی عربی وابسته به سازمان الکسو در این باره گفت: سمینار «خط عربی و کتابت مصحف» در مقر این مرکز و با سخنرانی «مثنی العبیدی»، خطاط و هنرمند برجسته عراقی برگزار می‌شود.
وی با بیان این که توانمندی علمی سخنران و تسلط وی به موضوع سمینار، ما را بر آن داشت تا سلسله سخنرانی‌های علمی سال 2017 میلادی را با این عنوان آغاز کنیم، گفت: در این سمینار به پرسش‌هایی در ارتباط با خوشنویسی عربی و تاریخ کتابت مصحف شریف، پاسخ داده می‌شود.
گفتنی است، «مثنی العبیدی»، خوشنويس و هنرمند عراقی است که از تجربیات بسیاری در حوزه کتابت و خوشنوویسی خط عربی و آموزش آن برخوردار بوده و تاکنون ده‌ها جایزه و تقدیرنامه از جمله جایزه «البردة» ابوظبی در سال 2009 میلادی و جایزه خوشنویسی «التمیز» دوحه در سال 2010 میلادی را از آن خود کرده است. 
این خوشنویس عراقی همچنین تاکنون چند نمایشگاه شخصی از آثار خود برگزار کرده که مهم‌ترین آن‌ها نمایشگاه شارجه در سال 2010 میلادی است که به دعوت حاکم شارجه برگزار شد.
در حاشیه این سمینار همچنین دو نمایشگاه با موضوع «سیر کتابت قرآن» و «منشورات مرکز نسخ خطی وابسته به سازمان الکسو» برپا می‌شود.

captcha