صدیقه حسینی مدیر خانه قرآن شهری 14 معصوم(ع) در
گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، اظهار کرد: قرآن
مجيد اصل و بنياد دين اسلام است، و بقای دين و امت اسلامی، در اشاعه و تعلیم و
تعلّم آن است.
وی از بالاترین و پایین ترین سطح فراگیری قرآن گفت و افزود: بالاترین سطح تعليم
قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب و رهنمودهای آن است و پايينترين سطح آن،
فراگیری روخوانی و درستخوانی قرآن است.
وی بیان کرد: قرآن صامت، با انسان، ارتباط برقرار نکرده و پيام رسانی نخواهد
داشت، بلکه بايد، قرآن ناطق بيايد و ترنم قرآنش، گوش و دل و جان را، نوازش داده و آيات
را تفسير نمايد، تأويل نمايد و با صورت ملکوتيش جان های مرده را، حيات جاودان،
بخشد.
حسینی با اشاره به تعداد قرآن آموزان این خانه قرآن ادامه داد: 100 قرآن آموز در رده های سنی جوان و بزرگسال در کلاسهای خانه قرآن شهری 14 معصوم(ع) حضور می
یابند.
مدیر خانه قرآن شهری 14 معصوم(ع) یادآور شد: حفظ، مفاهیم و تجوید از رشته های
آموزشی این خانه قرآن است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: هر كس قرآن
را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در آن است عمل كند، من او را به سوى
بهشت جلو مىرانم و راهنماى او به سوى بهشت هستم.
حسینی کلاس معنوی قران را در با معرفت شدن انسان تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: کلاس
معنوی قرآن انسان را با معرفت و عاشق میکند. هرکس میخواهد معنی عشق به الله را
بفهمد، بايد با کاروان قرآن و قرآنيان همسفر شود و جرعه ای از آن را بنوشد.