توزیع کتاب «با حاجیان» در بین زائران مصری
کد خبر: 3629332
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

توزیع کتاب «با حاجیان» در بین زائران مصری

گروه بین‌الملل: مجمع پژوهش‌های اسلامی وابسته به الازهر کتابی با عنوان «مع الحجیج: با حاجیان» را به زبان عربی به منظور توزیع در بین زائران مصری بیت‌الله الحرام چاپ و منتشر کرد.

انتشار کتاب «همراه با حجاج» در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الاهرام»، هدف از تألیف این کتاب، آگاه‌سازی زائران نسبت به مناسک حج و تبیین احکام این فریضه دینی برای آن‌ها به صورت مختصر و خلاصه است.
مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر، این کتاب را به عنوان هدیه در بین زائران مصری بیت‌الله الحرام توزیع می‌کند.
«محی‌الدین عفیفی»، دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر اظهار کرد: با توجه به افزایش سالانه شمار زائران بيت‌الله الحرام، ضرورت توجه به مشکلات میهمانان خانه خدا و دورماندن آن‌ها از تندروی و افراط‌گرایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که افراط‌گرایی در نتیجه عدم درک مفاهیم و آموزه‌های اسلامی شکل گرفته است، گفت: مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر تلاش کرده است از طریق توضیح مناسک حج در این کتاب، نحوه به جاآوردن این مناسک در آرامش و به دور از هر گونه عسر و حرج را تبیین کند.
عفیفی تصریح کرد: مباحث این کتاب باعث می‌شود که زائران بیت‌الله الحرام با طمأنینه و آرامش به ادای مناسک حج پرداخته و مانع از ایجاد سختی و مشکلات برای آن‌ها در حین ادای مناسک این فریضه می‌شود.
وی در پایان گفت: توزیع این کتاب در بین زائران مصری هم‌زمان با جلسات توجیهی و آموزشی حج که قبل از خروج از مصر برای آنان برگزار می‌شود، آغاز شده است.
captcha