کارگاه علمی «هزار سال مدرسه شیعی» در برلین
کد خبر: 3630127
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

کارگاه علمی «هزار سال مدرسه شیعی» در برلین

گروه بین‌الملل: نخستین کارگاه علمی پژوهشی شیعه‌شناسی با عنوان «هزار سال مدرسه شیعی؛ مجالی برای گفت‌و‌گو و معرفی تشیع» مهرماه سال جاری به همت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در برلین برگزار می‌شود.

کارگاه علمی «هزار سال مدرسه شیعی» در برلین
سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در برلین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این کارگاه 14 و 15 مهرماه با حضور اندیشمندان و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.
وی افزود: این کارگاه نخستین کارگاه رایزنی فرهنگی در آلمان با موضوع شیعه‌شناسی است و مستمعین آن اساتید و دانشجویان آلمانی مطالعات اسلام و ایران خواهند بود.
موجانی با تبیین اهداف کارگاه علمی برلین، معرفی میراث تشیع در تولید علم، تعریف فرهنگ و نظام‌های علمی در حوزه‌های علمیه و ارائه تصویری از اجتهاد و مرجعیت را از جمله این اهداف برشمرد.
رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان تصریح کرد: کارگاه علمی شیعه‌شناسی اهداف دیگری از جمله گفت‌و‌گو درباره مفاهیمی همچون تشیع و اهل بیت(ع) و ارائه تصویر جغرافیای فرهنگی و انسانی تشیع را نیز دنبال می‌کند.
بنا بر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در برلین اندیشمندان و پژوهشگرانی از ایران، آلمان، عراق، کانادا، ژاپن، آمریکا، بریتانیا و مصر در کارگاه هزار سال مدرسه شیعی حضور خواهند یافت.

captcha