اجرای نهضت مطالعه نهج‌البلاغه در 29 کشور
کد خبر: 3630352
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

اجرای نهضت مطالعه نهج‌البلاغه در 29 کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت الاسلام مهدوی ارفع در گفت‌وگو با برنامه «طلیعه» روش‌های مطالعه آسان نهج‌البلاغه را بازگو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام مهدوی ارفع پژوهشگر نهج‌البلاغه در گفت‌وگو با برنامه «طلیعه»  امروز 23 مرداد شبکه قرآن و معارف سیما گفت: نهج‌البلاغه هرچند کتاب مهم و عمیقی است اما مطالعه آن دشوار نیست و می‌توان روش‌های کاربردی برای مطالعه آسان آن در پیش گرفت. ما با آموزش روشهایی کاربردی، نهضت مطالعه این کتاب را در 29 کشور اجرا کرده‌ایم.
مهدوی ارفع با بیان جزئیات این روش مطالعه گفت: ما به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم که مطالعه این کتاب را  با استفاده از ترجمه‌ها آغاز کنند و مطالعه متن عربی آن در ابتدا ضروری نیست.
وی با تشریح این که در حال حاضر 74 ترجمه فارسی از نهج البلاغه در دسترس هست، بیان داشت: ساده‌ترین و همه فهم‌ترین ترجمه که به لحاظ دقت هم جزو ترجمه ها خوب است همان ترجمه محمد دشتی است.
کارشناس برنامه «طلیعه» همچنین افزود: برای تسهیل کار، بهتر است مطالعه از بخش سوم یعنی بخش حکمت‌ها آغاز شود. سپس برای مطالعه نامه‌های نهج البلاغه میتوان نامه 79 را که کوتاه‌ترین نامه است، در اولویت قرار داد و برای شروع خطبه‌ها هم خواندن خطبه 241 را توصیه می‌کنیم.
مهدوی ارفع در پایان تأکید کرد: با مطالعه روزانه به مدت 5 تا 10 دقیقه می توان ظرف 4 ماه یک دوره کامل نهج البلاغه را مطالعه کرد.
برنامه «طلیعه» روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 11:00 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
علاقمندان می توانند فایل تصویری این برنامه را از وبسایت شبکه قرآن سیما به آدرس www.qurantv.ir دریافت کنند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۹:۳۴
0
0
خواندن و فهم نهج البلاغه و استفاده آن در زندگی روزمره تاثیرات خوبی به همراه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۰:۱۷
0
0
اجرای این طرح موجب شناخت علاقمندان با نهج البلاغه و آموزه‌های آن می‌شود
captcha