کربلا؛ میزبان همایش «احیای میراث ابوطالب»
کد خبر: 3632662
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

کربلا؛ میزبان همایش «احیای میراث ابوطالب»

گروه بین‌الملل: آستان مقدس امام حسین(ع) از برگزاری همایشی بین‌المللی در کربلای معلی به منظور احیای میراث ابوطالب(ع) عموی پیامبر(ص) خبرداد.

کنفرانس بین‌المللی میراث ابوطالب در کربلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، همایش بین‌المللی احیای میراث ابوطالب قرار است در آینده‌ای نزدیک با حضور گسترده پژوهشگران و صاحب‌نظران از کشورهای مختلف جهان در کربلا برگزار شود.
«شیخ مشتاق المظفر»، مدیر مجمع علمی امام حسین(ع) وابسته به آستان مقدس حسینی با اعلام این خبر گفت: این مجمع تلاش می‌کند، بر اساس اصول و مبانی پژوهشی علمی، میراث ابوطالب(ع) عموی پیامبر(ص) را احیا کرده و اسلام و ایمان وی را اثبات کند. 
وی تصریح کرد: در همین راستا، هیئتی از سوی مجمع به شهر بیروت، پایتخت لبنان اعزام شد تا با «انجمن دوستی عراق و لبنان» که یکی از مراکز مهم علمی و فرهنگی در لبنان به شمار می‌رود، درباره این پروژه گفت‌وگو و رایزنی کنند.
شیخ مشتاق المظفر گفت: آستان مقدس حسینی در نظر دارد که همایش بین‌المللی احیای میراث ابوطالب را در سطحی وسیع و جامع و با مشارکت گسترده شخصیت‌های بین‌المللی برگزار کند.
مدیر مجمع علمی امام حسین(ع) وابسته به آستان مقدس حسینی در پایان اظهار کرد: دعوت‌نامه‌های شرکت‌ در این همایش به مؤسسه ابوطالب، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و شماری از محققان، پژوهشگران و شعرایی که در ارتباط با این شخصیت بزرگ قلم زده‌اند، ارسال خواهد شد.
گفتنی است، مجمع علمی امام حسین(ع) از برجسته‌ترین مراکز علمی و پژوهشی در عراق است که در زمینه احیا و تحقیق و پژوهش درباره میراث اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند.
captcha