قاریان کاظمینی؛ میهمان جلسه «محمدرضا پورزرگری» + صوت و عکس
کد خبر: 3633299
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
شب گذشته و همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)؛

قاریان کاظمینی؛ میهمان جلسه «محمدرضا پورزرگری» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن «محمدرضا پورزرگری»، قاری بین‌المللی، همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) با حضور میهمانانی از شهر کاظمین در موسسه احسن الحدیث برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن «محمدرضا پورزرگری»، قاری بین‌المللی شب گذشته، 30 مرداد‌ماه همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در مؤسسه احسن‌ الحدیث واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان صفای شرقی برگزار شد.

در ابتدا، اعضای جلسه آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و پورزرگری به بیان نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها پرداخت. سپس با رسیدن به اوقات شرعی، نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد و بعد از آن پذیرایی صورت گرفت.

قاریان کاظمینی، مهمان جلسه «محمدرضا پورزرگری»+صوت و عکس

در جلسه شب گذشته که با حضور قاریان میهمان از شهر کاظمین شامل عباس منشداوی، حامد زیدان و حسن شاکر همراه بود، حافظان و قاریان خردسال همچون امیرمهدی جعفریان، علی ناجی‌محله و علی حاتمی نیز به ارائه محفوظات خود پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

پورزرگری ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان کاظمینی خود که به علت تاخیر در پرواز با خستگی زیادی در جلسه حضور پیدا کردند، به ترتیب از این قاریان دعوت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید کرد.

قاریان کاظمینی، مهمان جلسه «محمدرضا پورزرگری»+صوت و عکس

هر کدام از قاریان میهمان، قبل از تلاوت، حدیثی از امام جعفر صادق(ع) را متذکر می‌شدند که امام صادق(ع) فرموده است: «خیر الاعمال، الصلوة علی محمد و آل محمد» و با گفتن این حدیث، صلواتی از جمع حاضر می‌گرفتند و فضا را برای تلاوت خود آماده می‌کردند. در پایان تلاوت این قاریان کاظمینی، پورزرگری به رسم یادبود و تبرک به آنها هدایای اهدا کرد.

در پایان این جلسه نیز، یوسف جعفرزاده از قاریان ممتاز استان بندرعباس و مسعود موحدی‌راد از قاریان ممتاز نیشابور به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

قاریان کاظمینی، مهمان جلسه «محمدرضا پورزرگری»+صوت و عکس

پورزرگری در پایان جلسه به قرآن‌آموزی که برای مسابقات ترتیل در حال آمادگی هستند، نکاتی را متذکر شد و گفت: در مورد سین ساکن داخل در واو، «سین» نباید تکان بخورد. یا در «من ازواجکم»،  «ز» نباید تکان بخورد و این تحریک حداقل نیم نمره در مسابقات کم می‌شود در «مومنات»، اختلاط همزه با میم که خیلی مرسوم است ولی نباید میم را در همزه اختلاس کرد. در مسابقات ترتیل نیز، حداقل دو نغمه را در تلاوت یک صفحه باید اجرا کرد.

قاریان کاظمینی، مهمان جلسه «محمدرضا پورزرگری»+صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسه آموزش قرآن محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی، دوشنبه‌ها از ساعت 19 الی 23 در موسسه احسن الحدیث واقع در میدان امام حسین(ع)، چهارراه صفا برگزار می‌شود. همچنین جلسه دیگر این قاری بین‌المللی، سه‌شنبه‌ها از ساعت 18 تا نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت زهرا(س) واقع در بالا‌تر از پل پارک‌وی، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان‌ شهید فیاضی(فرشته)، خیابان تختی، کوچه سوم، پلاک1/1 برگزار می‌شود.

عباس منشداوی

کد
دریافت

حامد زیدان
کد
دریافت
حسن شاکر
کد
دریافت
یوسف جعفرزاده
کد
دریافت
captcha