به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ذوالفقار یزدانمهر، رئیس صندوق رفاه وزارت علوم امروز چهارشنبه، یکم شهریورماه در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونان دانشجویی کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای سال 94 با دغدغههای وزارت علوم، توسعه صندوق رفاه وزارت علوم را پیگیری کردیم و با آسیب شناسی چهار دهه عملکرد صندوق، اتفاق و طرح مشترکی در صندوق رفاه شکل گرفت.
وی افزود: در برنامه ریزی جدید صندوق رفاه
برای ارتقای خدمت رسانی توام با کرامت انسانی برنامه ریزی کردیم که الگوی مشارکتی را
دنبال میکنیم و در این راستا نیز اصلاح و شفاف سازی مسیر و همچنین چارت سازمانی نیز
به ثبات و عملکرد موفقتر صندوق رفاه کمک کرد.
رئیس صندوق رفاه وزارت علوم عنوان کرد:
در این فرصت با اقداماتی که در مجموعه انجام گرفته، درآمد اقتصادی صندوق افزایش چشمگیری
داشته است و در سالهای 88 تا 91 درآمد صندوق 291 میلیارد تومان، از سال 92 تا 95 بیش
از یک هزار میلیارد تومان و تا شهریور نیز به یک هزار و 140میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین رشد در خانواده
آموزش عالی را در بودجه عمومی صندوق رفاه داشتهایم، گفت: سالانه باید 20 درصد درآمد
صندوق رفاه افزایش پیدا کند و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.
یزدان مهر همچنین از جذب اعتبارات دولتی
و همچنین کمک خیرین و نهادهای عمومی نیز خبر داد و آن را موجب افزایش چشمگیر اعتبارات
صندوق دانست و اعلام کرد: از محل کمک خیرین و نهادهای عمومی توانستیم 223 میلیارد تومان
ظرفیت سازی کنیم.
وی با اشاره به اساسنامه صندوق و سیاست
ذخیره استراتژیک و افزایش سرمایه صندوق، گفت: با افزایش اعتبارات و درآمد صندوق پوشش
وامها از 25 درصد به 500 درصد افزایش یافته است.
رئیس صندوق رفاه وزارت علوم ادامه داد:
با گشایشی که در صندوق رفاه صورت گرفت، با ارائه تسهیلات هدفمند و موثر به کمک دانشگاهها
آمدیم و بجز وام شهریه در سایر تسهیلات ارائه شده به دانشجویان پوشش 100 درصدی داشتهایم.
وی با اشاره به تاکید برنامه ششم بر افزایش
خوابگاههای دانشجویی، یادآور شد: برای ساخت خوابگاههای دانشجویی 30 میلیارد تومان
درآمد صندوق و 30 میلیارد تومان نیز از سازمان برنامه و بودجه جذب شده است.