اعلام جزئیات برگزاری مسابقات «مدهامتان» در خوزستان/ نام‌نویسی 1800 نفر در مسابقات
کد خبر: 3635308
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

اعلام جزئیات برگزاری مسابقات «مدهامتان» در خوزستان/ نام‌نویسی 1800 نفر در مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» مهرماه در استان برگزار می‌شود، گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات به‌صورت منطقه‌ای در 6 شهرستان برگزار می‌شود.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: امسال توفیق داریم دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد «مدهامتان» استان خوزستان را در مهرماه برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: امسال مانند سال گذشته که استان را به 7 منطقه تقسیم کردیم، با توجه به بعد مسافت و ایجاد زمینه دسترسی آسان‌تر متسابقان به محل برگزاری مسابقات، استان را به 6 منطقه تقسیم می‌کنیم و مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای در شهرستان‌های اهواز، آبادان، رامشیر، بهبهان، شوشتر و دزفول برگزار خواهد شد.

براتی با اعلام اینکه ثبت‌نام در این مسابقات قرآنی تا 15 شهریورماه تمدید شده است، افزود: ثبت نام در این مسابقات به دو صورت اینترنتی از طریق پایگاه جوانان مساجد و مراجعه حضوری به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان ادامه داد: محدوده سنی در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات(به جز رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز که 12 تا 18 سال اعلام شده است) 18 تا 30 است. امسال به نسبت سال‌های گذشته ثبت‌نام در این مسابقات با استقبال خوبی روبرو بوده است و تاکنون بیش از 1800 نفر در این دوره از مسابقات مدهامتان نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات قرآن اعضای کانون‌های مساجد گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمدوسوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد. آزمون کتبی رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه 27 مهر در سراسر کشور همزمان برگزار می‌شود و امیدواریم علاقه‌مندان به این رشته در استان با جدیت در این آزمون شرکت کنند.

براتی اظهار کرد: در حوزه خواهران مانند سال گذشته مسابقات مدهدمتان علاوه بر رشته مفاهیم، در دو رشته حفظ کل و قرائت قرآن کریم برگزار خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان گفت: براساس آیین‌نامه دوازدهمین دوره مسابقات مدهامتان، امسال شرکت‌کنندگان در همه رشته‌ها لازم است در آزمون مفاهیم قرآن که دارای تأثیر 2 نمره در آزمون شفاهی آنها است شرکت کنند. جزوه این آزمون در پایگاه جوانان مساجد موجود است. متسابقان در روز برگزاری مسابقه شهرستانی پیش از آغاز مسابقه در آزمون کتبی مفاهیم شرکت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد زمینه برای ظهور استعدادهای جدید در عرصه مسابقات قرآن، برگزیدگان کشوری دوره‌های قبل مسابقات قرآن مدهامتان و اوقاف، امکان حضور در این دوره را ندارند.

 

 

براتی در پایان گفت: بر اساس آمار استان خوزستان تاکنون جزء 3 استان نخست به لحاظ تعداد افراد ثبت‌نام کننده در این مسابقات بوده است.

 

captcha