عملیاتی شدن تکمیل پروژه‎های نیمه‎تمام قرآنی شهر تهران
کد خبر: 3636230
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
هاشمی در پاسخ به ایکنا گفت:

عملیاتی شدن تکمیل پروژه‎های نیمه‎تمام قرآنی شهر تهران

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در قانون بودجه تصویب سال گذشته به تکمیل پروژه‏‌های ناتمام تاکید شده است، افزود: در سال جاری این قانون برای تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام اجرا می‌شود و شهرداری تهران مکلف به اتمام آنها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تهران را می‎توان شهر پروژه‌های مختلف نامید که معمولا از پیشنهاد یک طرح پرطمطراق آغاز می‌شود و میانه راه با صرف هزینه‌های بسیار گزاف نیمه‌کاره رها شده تا پروژه‌هایی که به سامان رسیده و دردی از مردم را دوا می‌کند.

در این میان برخی از پروژه‏‌های نیمه تمام و یا عقب مانده شهر تهران به موضوعات مهم دینی و قرآنی مرتبط است که برخی از آنها شامل طرح احداث 400 مسجد در محلات شهر تهران است که تنها نیمی از آن محقق شد؛ پروژه مسجد چهارراه ولیعصر که این طرح نیز تا مراحل پایانی پیش‎رفت و پروژه زمین‎مانده تهران سرای قرآن هم از این جمله‌اند.

در همین خصوص گفت‌وگویی را با ‎محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس جدید شورای اسلامی شهر تهران، داشتیم.
محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایکنا در این‌باره اظهار کرد: امروز حدود 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهر تهران وجود دارد که باید در طول چهارسال آینده به اتمام برسد، البته طرح اتمام این پروژه‎ها مصوب شورای گذشته و قانون بودجه سال 96 شهرداری تهران است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در قانون بودجه ـ تصویب سال گذشته ـ به تکمیل این پروژه‏‌ها تاکید شده است، افزود: در سال جاری این قانون برای تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام اجرا می‌شود و شهرداری تهران نیز مکلف خواهد بود بر اساس همین قانون عمل کند و بودجه‎ها را نسبت به اهمیت پروژه‎ها تخصیص دهد، البته تخصیص میزان بودجه به پروژه‎ها در این قانون کاملا مشخص شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: امیدواریم بر اساس این قانون عمل شود و تمامی پروژه‎های نیمه کاره در طول مدت شورا به اتمام برسد و تعیین و تکلیف شود، مگر اینکه شهرداری تهران و یا بعضی از اعضای شورا پیشنهاداتی در این خصوص و برای تغییر اولویت‌ها داشته باشند، به صحن بیاورند تا مجدد بر روی آنها بحث شود.

وی با بیان اینکه برای تمامی پروژه‎های شهر تهران مطالعات مشخصی ترتیب خواهیم داد، گفت: در این جریان تلاش می‎کنیم با مدد از خرد جمعی و آرامش در تصمیم‌گیری و افزایش درآمد پایدار که منجر به توسعه پایدار می‌شود، فعالیت‎ها را پیش برده و در بحث مدیریت شهری تهران استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا، سال گذشته نیز علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، درباره جایگاه پروژه تهران سرای قرآن در برنامه‌های شهرداری تهران، گفته بود: پروژه سرای قرآنی پایتخت یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهمی است که باید در ظرفیت فعالیت‌های مذهبی، اعتقادی و قرآنی ما اجرا شود. مطالعات بسیار عمیقی در این حوزه انجام شد که سرای قرآن بتواند با چه خصوصیت و با چه شرایطی در نگاه کالبدی و محتوای شهر و در سطح کشور نقش ایفا کند.

جعفری با اشاره به اینکه مطالعات این پروژه در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرده بود: آنچه که برای ما مهم است اینکه محدودیت‌های اعتبارات و مسائل بودجه‌ای تا امروز در این عرصه ما را محدود کرده و امکان عملیاتی شدن کامل این پروژه را از ما سلب کرده است؛ لذا به دنبال این هستیم که بتوانیم با تعریف ظرفیت‌های جانبی برای این پروژه و مکان‌یابی مناسب، این کار را عملیاتی کنیم.
captcha