تظاهرات در هنگ‌کنگ علیه کشتار مسلمانان میانمار
کد خبر: 3639961
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

تظاهرات در هنگ‌کنگ علیه کشتار مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل: گروه‌های اجتماعی در هنگ‌کنگ امروز (یکشنبه) با هدف درخواست از دولت خودمختار و حقوقدانان این شهر برای محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار و حمایت مالی از آن‌ها تظاهرات می‌کنند.

تظاهرات در هنگ‌کنگ علیه کشتار مسلمانان میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از scmp؛ «ذائق علی»، رئیس انجمن جوانان اسلامی هنگ‌کنگ و یکی از مسئولان هماهنگی این تظاهرات گفت: انتظار می‌رود حدود هزار نفر از مسلمانان، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر در این تظاهرات شرکت کنند که ساعت دو بعد از ظهر از پارک «تمر» شروع می‌شود. 

وی افزود: موضوع مسلمانان میانمار فراتر از یک موضوع مذهبی بوده و مربوط به انسانیت است و ما تلاش می‌کنیم آگاهی مردم را نسبت به این موضوع بالا برده و تمام مردم هنگ‌کنگ را در محکوم کردن این فاجعه متحد کنیم. 

علی اظهار کرد: با برخی از مسئولان تهیه پناهگاه برای مسلمانان روهینگیا ارتباط برقرار کرده‌ایم و اگر بتوانیم برخی از نیازهای آن‌ها را از قبیل پتو تامین کنیم، شرایط بهتر خواهد شد. 

قرار است تظاهرات کنندگان ابتدا به روبروی ساختمان مجلس هنگ‌کنگ و سپس سفارت میانمار بروند تا نامه‌های درخواست خود را به این سفارت تحویل دهند/.
captcha