آغاز هجدهمین مسابقه حفظ و تفسیر در سوریه
کد خبر: 3639974
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
در مسجد جامع شهر حلب انجام شد؛

آغاز هجدهمین مسابقه حفظ و تفسیر در سوریه

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تفسیر قرآن کریم سوریه به همت وزارت اوقاف این کشور در مسجد جامع «رین العابدین» شهر حلب آغاز شد.

آغاز هجدهمین مسابقات حفظ و تفسیر قرآن در سوریه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الجماهیر؛ مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تفسیر قرآن کریم سوریه که ویژه قرآن‌آموزان آموزشگاه‌های حفظ و تفسیر قرآن «الأسد» این کشور است، از دیروز(18 شهریورماه) به همت وزارت اوقاف این کشور در مسجد جامع «زین العابدین» شهر حلب آغاز شد.

«محمد رامی العبید»، مدیر اداره اوقاف شهر «حلب» سوریه در این باره گفت: برگزاری این مسابقات پیام‌آور این مطلب است که حلب با پایداری در برابر تروریست‌های تکفیری و پیروزی برآن‌ها، به مسیر و نهضت خود در همه زمینه‌ها به ویژه موضوعات دینی که همگان را به کار، عشق به وطن و دفاع از آن، محبت، همزیستی، نشر تعالیم اسلامی و کنار گذاشتن خشونت فرا می‌خواند، ادامه می‌دهد. 

در حاشیه این مسابقات همچنین، نمایشگاه خوشنویسی عربی و کتاب نیز برپا شده است. نمایش فیلمی از فعالیت‌های قرآن‌آموزان آموزشگاه‌های حفظ قرآن و تفسیر «الأسد» سوریه، پخش سرودهای دینی، تجلیل از نفرات برتر وتلاوت آیاتی از قرآن کریم از سوی آن‌ها از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه این مسابقات است. 

«محمد انس الدوامنة»، مدیر اداره آموزشگاه‌های حفظ و تفسیر قرآن «الاسد» در وزارت اوقاف سوریه نیز طی بیانیه‌ای از رقابت 128 قرآن‌آموز که نفرات برتر مرحله مقدماتی مسابقات در سطح شعب مراکز قرآنی «الاسد» هستند، خبر داد.

در این بیانیه آمده: آموزشگاه حفظ قرآن و تفسیر «الأسد» دارای 7 شعبه در سطح استان‌های سوریه است که نفرات برتر مرحله مقدماتی این مسابقات که در سطح این آموزشگاه‌ها برگزار شد، در مرحله نهایی مسابقات در شهر حلب حضور یافته‌اند.

الدوامنه با اشاره به این که این مسابقات برای نخستین بار در حلب برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه هجدهمین مسابقات سراسری حفظ و تفسیر قرآن کریم، نخستین دوره رقابت‌های تخصصی تفسیر و نخستین مسابقات حفظ و شرح حدیث نبوی نیز برگزار می‌شود.

وی در پایان، حفظ کامل قرآن همراه با تفسیر، حفظ 20 جزء با تفسیر، حفظ 10 جزء با تفسیر و  مسابقه صدای دلنشین همراه با تفسیر را از رشته‌های مختلف این رقابت‌ها عنوان کرد/. 
captcha