ایجاد مناطق ورود ممنوع برای مسلمانان میانمار
کد خبر: 3640502
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
ظلمی مضاعف به یک اقلیت ستمدیده؛

ایجاد مناطق ورود ممنوع برای مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل: همزمان با فرار صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از خشونت و سرکوب در ایالت راخین میانمار به بنگلادش، مسلمانان سراسر میانمار با شکل دیگری از ظلم در قالب ایجاد مناطق ممنوع‌الورود مواجه شده‌اند.

افزایش مناطق ممنوع‌الورود مسلمانان در میانمار،شکل دیگری از ظلم / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «nst»، بر اساس گزارش اخیر  شبکه حقوق بشر برمه (میانمار) (BHRN)، تعداد مناطق ممنوع‌الورود مسلمانان در سراسر میانمار افزایش یافته است و اخیرا در ورودی 21 روستای این کشور با اخذ مجوز از مقامات دولتی تابلوی «ورود مسلمانان ممنوع» نصب شده است. 

قبل از سال 2012 تعدادی از مناطق در ایالت‌های راخین و کایین دارای محدودیت‌های قانونی برای ورود مسلمانان بودند اما با رشد احساسات منفی بودائی‌ها علیه مسلمانان که آن‌ها را تهدید علیه جامعه میانمار می‌دانند، تعداد مناطق ممنوع‌الورود مسلمانان افزایش یافته است. 

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد انگیزه ممنوع کردن مسلمانان از ورود به روستاهای بودایی‌نشین از این تصور ناشی می‌شود که بوداییان افراطی حضور مسلمانان را موجب تضعیف قدرت بودایی‌ها و در نتیجه تهدیدی علیه خود می‌دانند. 

در این گزارش تصاویری از تابلوهایی آمده که در مناطق ممنوع‌الورود مسلمانان نصب شده و در آن به مسلمانان اخطار داده شده است حق ندارند حتی یک شب در اینجا توقف کرده، خانه‌ای کرایه یا خریداری کنند و یا با زنان بومی ازدواج کنند. 

علاوه بر این در بخش‌های مختلف میانمار تابلوهایی نصب شده که به ساکنان بومی اخطار داده حق غذا دادن به ببرها و جا دادن به مسلمانان را ندارند زیرا اگر سعی کنی به ببر غذا بدهی، خودت را خواهد خورد(و اگر به مسلمان جا دهی تو را از خانه‌ات بیرون می‌کند/.
 
captcha