واکنش اوقاف فلسطین به تخریب قبرستان «شهدا» در قدس
کد خبر: 3640755
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

واکنش اوقاف فلسطین به تخریب قبرستان «شهدا» در قدس

گروه بین‌الملل: وزارت اوقاف فلسطین با صدور بیانیه‌ای، اقدام اشغالگران صهیونیست در تخریب بخش‌هایی از قبرستان «شهدا» واقع در بخش قدیمی شهر قدس را محکوم کرد.

واکنش اوقاف فلسطین به تخریب قبرستان «شهدا» در قدس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزای اینا؛ «شیخ یوسف ادعیس»، وزیر اوقاف فلسطین، امروز(20 شهریورماه) با صدور بیانیه‌ای، اقدام رژيم اشغالگر قدس در تخریب دیوار و گودبرداری در قبرستان «شهدا» چسبیده به دیوار تاریخی قدس که در منطقه «باب الاسباط» مسجدالاقصی قرار دارد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده: این قبرستان دربردارنده قبر 400 شهید متعلق به نبرد قدس در سال 1967 میلادی است که مورد هجوم اشغالگران صهیونیست قرار گرفت.

شیخ یوسف ادعیس در این بیانیه تأکید کرد: صهیونیست‌ها از سال‌ها پیش با هدف محو هویت عربی و اسلامی و اعطای صبغه یهودی به این شهر، ساخت پارک‌های ملی تلمودی در محیط دیوار تاریخی قدس را آغاز کرده و این برای نخستین بار نیست که اشغالگران اسرائیلی به این قبرستان حمله می‌کنند.

وزیر اوقاف فلسطین در این بیانیه با اشاره به این که صهیونیست‌ها همچنان به اعمال سیاست‌های خود در شهر قدس ادامه می‌دهند، گفت: اسرائیل به هیچ از قوانین و آیین‌نامه‌های بین‌المللی پایبند نیست و پیوسته علیه مسجدالاقصی توطئه‌چینی می‌کند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز(دوشنبه) بخشی از قبرستان «شهدا» در نزدیکی دیوارهای تاریخی بخش شرقی قدس را تخریب کردند.
captcha