برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 68 بقعه شاخص لرستان
کد خبر: 3642315
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
عباس‌زاده خبر داد:

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 68 بقعه شاخص لرستان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف لرستان سوگواره «بصیرت عاشورایی»، همایش «منشور عزت حسینی»، تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» و «لبیک یا رسول‌الله(ص)» را از برنامه‌های اوقاف در ایام محرم اعلام کرد و افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 68 امامزاده شاخص استان لرستان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در تشریح برنامه‌های اوقاف در ایام محرم، گفت: 300 مبلّغ و مبلّغه با استقرار در بقاع متبرکه، امامزادگان و مناطق مختلف استان لرستان علاوه‌بر اجرای برنامه‌های سوگواری سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طرح‌های بصیرت عاشورایی، خیمه‌های معرفت و تجمع‌های عزاداری را نیز برگزار می‎کنند.
وی با اشاره به این‌که برنامه محوری اوقاف برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» است، افزود: طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 68 امامزاده شاخص استان لرستان اجرا خواهد شد.
عباس‌زاده از برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» در همه شهرستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد:مراسم شاخص این تجمع، دوم محرم در امامزاده جعفر(ع) شهرستان بروجرد برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه از برگزاری همایش «احلی من العسل» با همکاری آموزش و پرورش استان خبر داد و  افزود: این همایش نیز با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان ایام محرم برگزار خواهد شد .
حجت‌الاسلام عباس‌زاده از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در 12 محرم در امامزادگان استان خبر داد و گفت: این برنامه به‌صورت شاخص در امامزاده محمد(ع) درب‎گنبد شهرستان کوهدشت برگزار خواهد شد.
وی، برگزاری همایش «منشور عزت حسینی»، برگزاری روزانه زیارت عاشورا، همایش «لبیک با رسول‌الله (ص)» در 28 صفر را از دیگر برنامه‌های اوقاف در محرم و صفر امسال در بقاع متبرکه استان لرستان اعلام کرد.
captcha