دین اسلام خواهان مقابله با ظلم و استکبار است
کد خبر: 3645413
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

دین اسلام خواهان مقابله با ظلم و استکبار است

کانون خبرنگاران نبا: امام‌جمعه شهرستان فردیس گفت: دین اسلام خواهان مقابله و مبارزه با ظلم و استکبار بوده و همواره به این مهم توجه ویژه‌ای داشته است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی، امام‌جمعه شهرستان فردیس، 31 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، گفت: دین اسلام، خواهان مقابله با استکبار و ظلم است و لازم است به این مهم توجه داشته باشیم.
ایمانی با بیان اینکه دین توصیه می‌کند عقلانی رفتار کنیم، افزود: کمک به مسلمانان میانمار یک ‌موضوع انسانی و عقلانی است و باید انسانیت را فراموش نکنیم.
امام‌جمعه شهرستان فردیس ادعای دشمنان مبنی بر اینکه ایران در نظر دارد محور شیعیان را پررنگ‌تر کند پوچ خواند و گفت: انسانیت مدنظر است و اگر غیر از این بود و تنها حمایت از شیعیان بود هم‌اکنون حامی مظلومان اهل تسنن فلسطین نبودیم.
ایمانی در ادامه با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: دشمنان در آن زمان احساس کردند ضعف در ایران وجود دارد و به همین دلیل جرأت کردند به ایران حمله کنند.
وی با بیان اینکه ایرادات تعهدنامه برجام همسو با این بود که در کشور ایران احساس ضعف کرده‌اند، گفت: چرا باید به‌گونه‌ای باشد که کشور مقابل بر عهد خود پایبند نباشد و به حفظ تعهد ایران ایراد گیرد.
امام‌جمعه شهرستان فردیس با اشاره به اینکه دشمن احساس کرد مشتاق تعهدنامه برجام بوده‌ایم، افزود: 150 حقوقدان قوی در تیم مقابل حضور داشتند که باعث شد ایران در برجام موفق عمل نکند و اختیارات را واگذار کردند.
ایمانی با بیان اینکه دشمن نقطه‌ ضعف ایران را مشکل اقتصادی می‌داند، اظهار کرد: ملت و سیاسیون ایران پس از سخنرانی ترامپ در سخنرانی در سازمان ملل متحد و منسجم شدند.
وی با بیان اینکه موضع صریح جمهوری اسلامی توسط رئیس‌جمهور در سازمان ملل بیان شد، افزود: آمریکا باید در رفتار خود تجدیدنظر کند چراکه این مذاکرات مابین چند کشور است نه دو ‌کشور و ایران همواره در مقابل ظلم و زورگویی ایستادگی خواهد کرد.
امام‌جمعه شهرستان فردیس با اشاره به اینکه اگر به توصیه 9 گانه مقام معظم رهبری عمل می‌کردیم با مشکل مواجه نمی‌شدیم، گفت: اگر قرار باشد ملت ایران تسلیم دشمن شود انقلاب نمی‌کردند؛ ملت ایران با پیروی از مجاهدت امام حسین(ع)، به دشمنان باج نخواهند داد.
ایمانی با بیان اینکه سخنان و عصبانیت ترامپ به دلیل مواجه‌ شدن با شکست پیاپی است، عنوان کرد: اگر دولت و نظام و ملت مقابل زورگویی آمریکا بایستند قطعاً به موفقیت خواهیم رسید.
امام‌جمعه شهرستان فردیس با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، بیان کرد: لازم است فرهنگ ناب اسلامی را در سطح جامعه گسترش دهیم و مجالس عزاداری به‌صورت سنتی برگزار شود. لازم است در این مراسم‌ ظرفیت دینی و فرهنگی را افزایش دهیم.
محمد چشمه‌نوشی
captcha