برپایی کرسی تلاوت در عزاداری حسینی شهرک طالقانی ماهشهر
کد خبر: 3645605
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

برپایی کرسی تلاوت در عزاداری حسینی شهرک طالقانی ماهشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با دهه اول ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) کرسی تلاوت قرآن کریم پیش از برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی شهرک طالقانی بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

محمود عساکره، مسئول مجمع قاریان شهرک طالقانی ماهشهر در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: همزمان با دهه اول ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) کرسی تلاوت قرآن کریم پیش از برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی شهرک طالقانی بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: این طرح برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است که با هدف نهادینه شدن سنت تلاوت قرآن کریم در مجالس عزاداری حسینی و شناخت بیشتر مردم نسبت به قاریان جوان تدوین شده است.

عساکره بیان کرد: در حال حاضر احمد آلبوعبادی، عبدالعالی آلبوغبیش، حسن دریساوی، عماد خالدی مقدم، سید مرزوق هاشمی و محمود فاطمی‌فرد قاریانی هستند که در این مجالس به مدت 10 تا 15 دقیقه به قرائت قرآن کریم می‌پردازند.

مسئول مجمع قاریان شهرک طالقانی ماهشهر عنوان کرد:‌ تمرکز بیشتر این کرسی‌های تلاوت بر مجالسی است که با استقبال بیشتر مردم مواجه می‌شود. از این طریق مجلس آماده شنیدن سخنرانی‌های معرفتی هم خواهد شد. آیات قرآن کریم که در این مجالس تلاوت می‌شود به انتخاب قاریان مرتبط است.


captcha