کتاب «جامعه علوی در نهج البلاغه» به زبان روسی ترجمه و منتشر شد
کد خبر: 3650241
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
به قلم دکتر حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه؛

کتاب «جامعه علوی در نهج البلاغه» به زبان روسی ترجمه و منتشر شد

گروه معارف: کتاب «جامعه علوی در نهج البلاغه» تالیف دکتر عبدالحسین خسروپناه به زبان روسی و در روسیه ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، کتاب «جامعه علوی در نهج البلاغه»، تالیف دکتر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه پژوهشگر فلسفه دین و رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، با ترجمه بوریس نوریک و محمدسلام ماخشولوف، توسط انتشارات صدرا در 208 صفحه به چاپ رسید.

«جامعه علوی در نهج البلاغه» در ۵ فصل با عناوين «كلام علوی»، «قلمرو دين در سنت علوی»، «رفتار علوی»، «سياست علوی» و «انديشه علوی» تدوین شده است. فصل اول با عنوان «كلام علوی»، مطالبی در زمينه سيری در نهج‌البلاغه، الهيات و ماوراء الطبيعه، سلوك و عبادات، حكومت و سياست، اهل بيت(ع) و خلافت و زيبا شناسی كلام علی(ع) در بر می‌گیرد.

در فصل دوم «قلمرو دين در سنت علوی» موضوعاتی چون روش‌شناسی قلمرو دین در سنت علوی، پیش‌فرض‌های قلمرو دین، قلمروشناسی دین از راه فلسفه بعثت پیامبران، تعیین قلمرو دین از طریق شناخت ویژگی‌های قرآن و سنت تبیین شده است.

در فصل سوم با عنوان «رفتار علوی» درباره جاذبه و دافعه علی(ع) توصيه‌های رفتاری علی(ع)، تربيت در مكتب علوی، عوامل و موانع تربيت، اهداف تربيت و روش‌های آن است.

فصل پنجم نیز با عنوان «پرسمان انديشه علوی»، دربرگیرنده پرسش‌هایی درباره حكومت داری امام علی(ع)، نگرش علی(ع) درباری سياست، تفاوت مصحف امام علی(ع) با قرآن و ... است.


captcha