فرامین مقام معظم رهبری؛ محور برنامه‌ریزی پلیس در توسعه امنیت اجتماعی
کد خبر: 3651436
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
عزیزی تأکید کرد:

فرامین مقام معظم رهبری؛ محور برنامه‌ریزی پلیس در توسعه امنیت اجتماعی

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان مرکزی با تبیین نقش ناجا در ارتقای امنیت اجتماعی و ‌رعایت حقوق شهروندی گفت: فرامین مقام معظم رهبری همواره محور برنامه‌ریزی پلیس در توسعه امنیت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس استان، سردار كیومرث عزیزی در حاشیه دیدار استاندار و معاونین استانداری، که امروز 18 مهرماه انجام شد گفت: اهداف پیش بینی شده در هفته نیروی انتظامی امسال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای با محوریت شعار « پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» برنامه‌ریزی شده تا نیروی انتظامی به عنوان نمود حكومت و مظهر اقتدار ملی در تامین امنیت عمومی بتواند همواره به بهترین شكل ماموریت‌های خود را اجرایی كند.
وی تصریح کرد: اقتدار پلیس یعنی قانونمند بودن،‌رعایت حقوق شهروندی و به عنوان یك ناظم اجتماعی؛ برخورد قاطع با هنجارشكنان تا بتوان با اقتدار و كارآمدی توام با ارزش‌های دینی و الهی در راستای خدمت بیشتر به مردم، انجام وظیفه نمود.
سردار عزیزی فرامین مقام معظم رهبری را محور برنامه‌ریزی پلیس در توسعه امنیت اجتماعی دانست و ادامه داد: اقتدار نیروی انتظامی در توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید در رفتار همراه با عطوفت و مهربانی با مردم و برخورد قاطعانه با تبهكاران و مخالفان قانون متجلی باشد تا نیروی انتظامی بتواند با اقتدار و كارآمدی هرچه بیشتر برای دفاع از امنیت شهروندان وارد عمل شود.
وی با تبیین برخی از مولفه‌های ایجاد امنیت در جامعه اسلامی یاد آور شد: ولایت فقیه و رهنمودهای ایشان در نیروی انتظامی به عنوان راهبرد كلیه برنامه‌ریزی‌هاست و فرمایشات و توصیه‌های ایشان در هر زمان و مكان به منزله دستوری است كه كلیه كاركنان موظف بر انجام بهینه آن می‌باشند.
این مقام ارشد انتظامی عنوان كرد: همدلی به عنوان یكی از اركان موفقیت در ماموریت‌های نیروی انتظامی همواره مورد تاكید است كه در سال جاری و در تحقق شعار امسال نیز این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می‌شود تا بتوان با افزایش مشاركت اجتماعی و تعامل و همدلی با سازمان‌ها در استان نسبت به پاسخگویی هر چه بیشتر به مردم ایفای نقش نمود.
فرمانده انتظامی استان مركزی عضویت فعال و اثربخش ناجا در شوراها و كمیسیون‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی، دیدار چهره به چهره با شهروندان و پاسخگویی به مطالبات آنان، برنامه‌ریزی كارشناسی برای احصاء دغدغه‌های مردمی و تلاش برای مرتفع سازی مشكلات آنان را گوشه‌ای از اقدامات پلیس در همدلی هر چه بیشتر با مسئولان و شهروندان دانست.
وی به مقوله امنیت و آرامش در شعار هفته نیروی انتظامی نیز اشاره داشت و افزود: امنیت مولفه‌ای ذهنی و عام است كه در ابعاد مختلف عینیت پیدا می‌كند و اگر بخواهیم امنیت در بخش‌های مختلف جامعه ظهور پیدا كند باید تك تك افراد به عنوان یك شهروند حقوق خود و دیگران را دانسته، در تحقق آن كوشا و در بخش امنیت مشاركت داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به امنیت مناسبی كه در كشور و استان مركزی حاكم است، بیان كرد: حفظ و ایجاد امنیت از جمله وظایف نیروی انتظامی است، اما كمك به حفظ و اعتلای امنیت با مشارکت پویای مردم در حفظ و تداوم آن صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان كرد: در همین راستا و از آنجا كه حفظ و توسعه امنیت در جامعه نیازمند انسجام فعالیت‌های پلیس است همواره به دنبال تحقق پلیسی منسجم و كارآمد هستیم كه در همین راستا و به منظور ایجاد و ارتقاء امنیت تلاش‌های مفید و موثری نیز انجام شده است.
بنابراین گزارش:  محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی، در دیدار امروز گفت: جانفشانی مأموران جان بر کف ناجا در حل مسائل جامعه و حفظ و ثبات امنیت اجتماعی تاثیر مثبتی داشته است.
وی افزود: دلیرمردان فعال در نیروی انتظامی با تلاش خستگی ناپذیر و شبانه‌روزی، چشمان بیدار دفاع و صیانت از حریم جامعه محسوب می‌شوند.
استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات اثر بخش پلیس استان در رفع معضلات اجتماعی گفت: به عنوان رئیس شورای تامین استان، همواره شاهد تلاش‌های کارکنان ناجا در رفع مضعلات اجتماعی به ویژه مشکلات جامعه کارگری بوده‌ام.
زمانی قمی با اشاره به نعمات سلامت و امنیت گفت: حضور پلیس امنیت بخش و سبب ارتقای احساس آرامش روحی در جامعه است و وظیفه خود را به شکل مطلوب در تمام حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر، مفاسد و سایر معضلات اجتماعی به خوبی به انجام می‌رساند و در راستای حفظ و تامین امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
وی ادامه داد :نیروی انتظامی در حفظ نظم، امنیت داخلی و برقراری فضای آرام جامعه نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته و همیشه ثابت کرده که به عنوان یاور در کنار مردم بوده و از هر گونه خدمت صادقانه کوتاهی نکرده است.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش حاکم بر کشور، مرهون تلاش‌ها و رشادت‌های تمامی نیرو‌های نظامی و انتظامی است که با ازخودگذشتگی خود این موهبت ارزشمند را برای ملت عزیز فراهم ساخته‌اند.
وی اضافه کرد: امیدواریم  مجموعه نیروی انتظامی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و حفظ اقتدار و بقای انقلاب اسلامی موفق باشند.
captcha