برگزاری همایش عاشورایی «کودکان کربلا» در لرستان
کد خبر: 3651855
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

برگزاری همایش عاشورایی «کودکان کربلا» در لرستان

گروه فرهنگی: با هدف گرامیداشت هفته ملی کودک، 87 عضو و مربی مراکز فرهنگی هنری کانون از سراسر استان لرستان در همایش فرهنگی، ادبی و هنری عاشورایی «کودکان کربلا» در خرم‌آباد به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امروز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه همزمان با گرامیداشت هفته ملی کودک، همایش فرهنگی، ادبی و هنری عاشورایی «کودکان کربلا» در مرکز شماره ۵ خرم‌آباد با حضور بیش‌ از 87 شرکت کننده برگزار شد.
این همایش با هدف آشنایی هر چه بیشتر اعضا و مربیان کانون با فرهنگ عاشورایی و زیبایی های واقعه کربلا در سه بخش فرهنگی شامل معرفی آیین‌های عزاداری عاشورایی در لرستان، بخش ادبی شامل شعر و داستان و دل‌نوشته های عاشورایی و در بخش هنری با عنوان عکس و نقاشی و سفال‌گری برگزار شد و شرکت‌کنندگان با ارایه آثار خود به رقابت پرداختند.همچنین در این همایش، مداحی و دکلمه شعر عاشورایی توسط کودکان و نوجوانان لرستان اجرا با اهداء لوح تقدیر و جایزه به برگزیدگان پایان یافت.
یادآور می‌شود، در بخش اعضا، ایمان شعبان از مرکز شماره ۳ بروجرد، فائزه میرزایی از مرکز کوهدشت، سحر عزیزی از مرکز نورآباد، مهدیه منور از مرکز شماره ۳ بروجرد، آریسا رجبیان از مرکز شماره ۵ خرم‌آباد، شیرین زهرا شرفی از مرکز شماره ۳ خرم‌آباد، فاطمه حسنوند از مرکز شماره یک خرم‌آباد، روشنک عطایی‌پور از مرکز شماره ۴ خرم‌آباد، هوناز خسروانی از مرکز شماره ۵ خرم‌آباد، تیام رشنو از مرکز شماره ۵ خرم‌آباد برگزیده شدند.
در بخش بخش مربیان نیز  فرزانه شهسواری مربی ادبی مرکز الیگودرز، بهناز ابوالوفایی مربی ادبی مرکز کوهدشت، سید محسن حسینی مربی ادبی مراکز دورود و ازنا، علی اصغر کرمی مربی کتابخانه سیار شهری و حامد دالوند مربی کتابخانه سیار  برگزیده شدند.
captcha