رسالت انبیاء ایجاد حیات معقول و معنوی برای‌ مردم است
کد خبر: 3655273
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

رسالت انبیاء ایجاد حیات معقول و معنوی برای‌ مردم است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: مهم‌ترین هدف و رسالت انبیاء (ع) ایجاد حیات معقول دینی برای مردمان زمان خود بود و نمونه ی کامل آن در جوامع اسلامی مشهود است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته در نشست بصیرت دینی، گفت : مهم‌ترین هدف و رسالت انبیاء (ع) ایجاد حیات معقول دینی برای مردمان زمان خود بود و نمونه ی کامل آن در جوامع اسلامی مشهود است.
وی، افزود: برخی می‌گویند جامعه باید بر اساس علم، یعنی بر پایه مستندات و مشاهدات اداره شود؛ این موضوع در علوم تجربی و قوانین طبیعی مصداق دارد، ولی وقتی بحث معنویت و نیازهای روحی و درونی انسان پیش می آید قطعاً علم جوابگو نیست. اینجاست که باید گفت معنویت، باورهای دینی و ارتباط با خالق هستی می‌تواند به این نیازها پاسخ دهد.
شهرتی‌فر، با اشاره به فرمایشی از مقام‌معظم رهبری گفت: کار هنرمند، تلفیق کلام با حس و قلم و رنگ و نوا است و این ابزار می‌تواند بهترین راه برای انتقال مفاهیم دینی و‌ معنوی تلقی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، از تداوم رویکرد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ابراز امیدواری کرد و گفت: رویکردهای علمی که با هدف اعتلای فرهنگی، توسط مددجویان هنرمند در قالب خلق آثار هنری اجرا شده، قابل تحسین است و امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان مددجویان جوان و هنرمند کمیته امداد امام خمینی(ره) باشیم.
captcha