رقابت قاریان و حافظان اروپایی در برلین
کد خبر: 3655710
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

رقابت قاریان و حافظان اروپایی در برلین

گروه بین‌الملل: دومین دوره مسابقات اروپایی بزرگ حفظ و ترتیل قرآن با مشارکت صدها شرکت‌کننده از کشورهای مختلف در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد.

رقابت قاریان و حافظان اروپایی در برلینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)؛ دومین دوره مسابقه اروپایی بزرگ حفظ و ترتیل قرآن کریم، روزهای شنبه و یکشنبه (29 و 30 مهرماه) به همت انجمن آموزش حفظ قرآن «فرقان» آلمان و با همکاری انجمن «المنابر القرآنية» كويت در برلین برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، اسامه عبدالعزیز و محمد فضیل، شرکت‌کنندگان لیبیایی‌الاصل مقیم اروپا و عمر مختار از نروژ به ترتیب مقام اول تا سوم رشته حفظ را کسب کردند و در رشته ترتیل نیز «ابراهیم بوغالب»، متسابق مراکش‌الاصل مقیم حائز رتبه‌ برتر شد.

غمدان الزعیتری، مدیر انجمن آموزش و حفظ قرآن «فرقان» برلین گفت: مسابقه اروپایی «فرقان» یکی از بزرگترین مسابقات قرآن در سطح اروپا به شمار می‌رود و هدف از برگزاری آن معرفی اسلام، سبک زندگی مسلمانان و آشنایی شهروندان آلمانی با دین اسلام است. 

وی افزود: در حاشیه این مسابقات، توافق‌نامه همکاری میان انجمن آموزش حفظ قرآن فرقان و انجمن «المنابر القرآنیة» کویت امضا شد.

طلال هادی، رئیس کمیته نظارت بر مسابقه «فرقان» نیز ضمن تشکر و قدردانی از دولت آلمان و مسئولان شهر برلین به منظور مشارکت و همکاری جهت برگزاری این مسابقه گفت:  تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در این مسابقه، نشان‌دهنده اهمیت آن و تعلق خاطر مسلمانان به دین اسلام علی‌رغم فاصله مکانی از وطن خود است.

دراین دوره از مسابقات، 723 متسابق از 14 کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، نروژ، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی شرکت کردند. 

اجراکنندگان این برنامه قرآنی، در صدد برگزاری سالانه این مسابقات با هدف ترغیب نسل مسلمان جوان ساکن در اروپا به حفظ و آموزش قرآن کریم هستند.

یادآور می‌شود، انجمن آموزش حفظ قرآن «فرقان»، یک موسسه قرآنی در شهر «برلین»، پایتخت آلمان است که با هدف آموزش قرآن کریم و معرفی اسلام و حمایت از پناهندگان مسلمان در کشورهای اروپایی تأسیس شده‌ است/.

captcha