تشریح جزییات قرارداد بیمه زائران اربعین حسینی(ع)
کد خبر: 3655932
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

تشریح جزییات قرارداد بیمه زائران اربعین حسینی(ع)

گروه جامعه: سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به جزییات قرارداد 17 ماده‌ و 11 تبصره‌ای بیمه زائران حسینی‌(ع) گفت: بیمه شامل تمام زائرانی است که به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهریار حیدری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با تأکید بر ضرورت و اهمیت بیمه زائرین اربعین، جزئیات قرارداد بیمه زائرین را تشریح و با بیان اینکه طرف اول بیمه، سازمان حج و زیارت به نمایندگی از زائران و طرف دوم، شرکت سهامی بیمه ایران است، اظهار کرد: سرانه هر یک از زائران بابت خدمات ارائه شده با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ 16 هزار و 800 تومان است.

وی در ادامه افزود: تمامی زائران اربعین که به صورت فردی یا گروهی برای آنها ویزا صادر شده است و به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند، مشمول این قرارداد می‌شوند. مدت پوشش بیمه نیز 30 روز است که از فاصله 20 کیلومتری مرزهای خروجی ایران به سمت عراق شروع می‌شود و پس از ورود به کشور، بعد از فاصله گیری 20 کیلومتری از مرز عراق خاتمه می‌یابد مشروط بر اینکه مدت مذکور بیش از 30 روز نباشد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: طبق این قرارداد حادثه عبارت است از هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی که بدون قصد زائران بیمه شده در مدت بیمه رخ داده و موجب جرح، نقص عضو، از کار افتادگی یا فوت بیمه شده می‌شود. حوادث ناشی از اقدامات تروریستی، جنگ و درگیری‌های داخلی در خاک عراق نیز مشمول پوشش‌های بیمه می‌شود.

حیدری در پایان گفت: در این قرارداد مبلغ غرامت فوت به هر علت 300 میلیون ریال، غرامت فوت ناشی از حوادث یک میلیارد و 800 میلیون ریال، غرامت در صورت فوت ناشی از حوادث مبلغ 210 میلیون تومان، غرامت ناشی از نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حوادث تا سقف دو میلیارد ریال، هزینه‌های درمانی بستری و جراحی تا سقف 250 میلیون ریال و هزینه‌های درمانی سرپایی تا سقف 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. مجموع تعهدات درمانی بستری و سرپائی جمعا 270 میلیون ریال است.

captcha