فریضه زکات احیا شده است
کد خبر: 3656004
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
آیت‌الله دری نجف آبادی:

فریضه زکات احیا شده است

گروه اقتصادی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خوشبختانه فریضه زکات در کشور احیا شده است و در ادای زکات واجب و مستحبات و انفاق‌های واجب و ... قدم‌های بزرگی برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، اول آبان در جلسه شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد گفت: برای ظرفیت سازی زکات باید اهداف عالی، موضوع و شیوه‌های ساماندهی مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه فریضه زکات در کشور احیا شده است و در ادای زکات واجب و مستحبات و انفاق‌های واجب و ... قدم‌های بزرگی برداشته شده است. پرداخت زکات توسط مشمولان فرصتی است که می‌تواند فشار اقتصادی را کم کند به شرط آنکه متحد عمل کنیم.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: صدها آیه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به زکات اشاره کرده است.پرداخت زکات در همه ادیان مورد توجه است اما شیوه‌های پرداخت فرق دارند. حتی بین شیعه و سنی تفاوت‌هایی در نحوه پرداخت وجود دارد ولی اصل کار یکی است، تمام انبیای الهی مردم را به ادای زکات تشویق می‌کردند.
رئیس شورای زکات استان با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) زکات را جمع آوری می‌کردند، گفت: پرداخت زکات در جامعه امری واجب است، تزریق زکات در جامعه حکم جریان داشتن خون در بدن را دارد، زکات فرصتی فراهم کرده تا بخشی از اموال واجدان شرایط در اختیار افراد ‌بی‌بضاعت قرار گیرد.
وی افزود: زکات از جان، مال، ناموس، آبروی افرادی که در خطر است صیانت می‌کند، خداوند با واجب کردن زکات از بروز آسیب‌های فقر و ... جلوگیری کرده است، پرداخت زکات واجب، مستحب، زکات فطره، صدقات، رد مظالم باید از برنامه‌های زندگی مردم باشد.
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: با جمع‌آوری زکات، صدقات و رد مظالم می‌توان صندوق قرض الحسنه خیریه و عام المنفعه احداث کرد تا بتوان از این طریق به افراد بی‌بضاعت و کم توان مالی کمک کرد. شیوه جمع آوری زکات بسیار مهم است که باید کارشناسانه به آن پرداخت.
captcha