پدافند غیرعامل؛ مصون کننده کشور از تهدیدات است
کد خبر: 3657156
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
سردار جلالی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران؛

پدافند غیرعامل؛ مصون کننده کشور از تهدیدات است

گروه سیاسی: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: پدافند غیرعامل؛ مصون کننده کشور از تهدیدات است و تلاش کرده تا زیرساخت بخش‌های نظامی و سیاسی کشور را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت: در هشتم آبان ماه 1382 بنابر تشخیص نخبان سیاسی کشور فقدان ساختار پدافند غیرعامل احساس شد تا ضعف‌های زیرساختی کشور در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی، سیاسی و اجتماعی شناسایی و برطرف شود که بنابر تشخیص و دستور مقام معظم رهبری این نهاد شکل گرفت.
وی ادامه داد: این سازمان در طول این 15 سال تلاش کرده است تا بتواند اثر تهدیدات را در حوزه‌های غیرنظامی خنثی کند و به مدیران کشور ضعف‌های ساختاری را در تمامی حوزه‌ها به مدیران کشور انتقال دهد. پدافند غیرعامل تلاش کرده تا زیرساخت بخش‌های نظامی و سیاسی کشور را تقویت کند. همچنین رهبری معظم انقلاب پدافند غیرعامل را نهاد مصون کننده کشور از تهدیدات دانستند که به این معنی بوده تهدیدات اگر از بالفعل بخواهند به بالقوه تبدیل شودند هیچ اثری نخواهند داشت زیرا بلافاصله خنثی خواهیم کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح ابعاد مختلف تهدیدات دشمنان اظهار کرد: ما چهار نوع راهبرد تهدیدکننده دشمن را علیه نظام اسلامی ایران را مشاهده می‌کنیم. راهبرد اول رویکرد خصومت آمیز ترامپ است که ما فکر می‌کردیم شخص ترامپ از ابزارهای سخت علیه جمهوری اسلامی استفاده کند اما شاهد هستیم که ترامپ همانند اوباما از ابزارهای نرم برای مقابله با نظام استفاده کرده که ابزارهای نرم بیشتر با اعمال تحریم و فشارهای اقتصادی است و نشان می‌دهد که ما در حوزه‌های اقتصادی ضعف داریم و بنابراین باید در این حوزه تدابیری صورت گیرد.
وی راهبرد دوم دشمن را طرح موضوع بازدید از مراکز نظامی دانست و افزود: استفاده ابزاری دشمن از برجام برای بازدید از مراکز نظامی هدف بعدی مخرب دشمن است. چون آژانس بارها اعلام کرده که ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است و این ادعاها چیزی جزء مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران نبوده است.
سردار جلالی راهبرد سوم دشمن را تهدیدات سایبری آمریکا دانست و ادامه داد: آمریکایی‌های بارها تهدید کرده‌اند که ساختارهای سایبری ایران را مورد حمله قرار خواهند داد و بنابراین ما باید این تهدیدات را جدی بگیریم.
وی سپس راهبرد چهارم دشمن را این‌گونه تشریح کرد: راهبرد چهارم دشمن علیه کشور به وجود آوردن دوقطبی امنیتی – اقتصادی است و در این راستا با بازی گرفتن افکار عمومی کشور به دنبال ضربه وارد کردن به امنیت کشور است.
جلالی با اشاره به آمادگی نیرو‌های مسلح در مواجهه با تهدیدها، گفت: ما آماده ایم هرگونه تهدیدی را در نطفه خفه کنیم. پیروی از منویات مقام معظم رهبری موفقیت آمیز خواهد بود و تجربه دفاع مقدس نشان داد که ما بسیار موفق‌تر از آن دوران هستیم.
وی ادامه داد: ما در سر دوراهی مانده‌ایم که آیا با دشمن کنار بیاییم و یا در مقابل آن بایسیتم که در نهایت با تبیین رویکرد و استراتژی مقاومت از سوی رهبری معظم انقلاب به سمت این استراتژی پیش رفتیم. امروز در کشور باید یک صدایی وجود داشته باشد تا استراتژی مقاومت بتواند دوقطبی امنیت – اقتصادی با اتخاذ اصلاح الگوی مصرف دفع شود. همچنین در حوزه دفاعی در راستای استراتژی مقاومت باید بخش‌های دفاع کشور تقویت شود تا تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمنان را خنثی سازیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان افزود: در بخش اجتماعی برای پیشبرد استراتژی مقاومت نیازمند وحدت و انسجام ملی هستیم تا یکصدایی در کشور حاکم شود تا یک صدای واحد به گوش دشمنان برسد.
captcha