کد خبر: 3657537
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 34

اخلاق رسانه‌ای در نشریات محلی پررنگ‌تر است

گروه جامعه: مدیر مسئول هفته‌نامه «تیتر یک نجف‌آباد» گفت: اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای در میان رسانه‌ها و نشریات محلی پررنگ‌تر است.

حمید سلیمی بنی، مدیر مسئول هفته‌نامه «تیتر یک نجف‌آباد» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اخلاق رسانه‌ای به ویژه در حوزه نشریات محلی گفت: اخلاق رسانه‌ای در میان رسانه‌ها و نشریات این شهر پررنگ‌تر است و اقداماتی مانند تیترفروشی، خبرفروشی، لوگوفروشی و ... کمتر دیده می‌شود و می‌توان مردم این شهر را یکی از فرهنگی‌ترین مردمان کشور دانست که ارتباط خوبی با کتاب و مطبوعات دارند، اما حمایت از رسانه‌های محلی بیشتر مربوط به مخاطبان نیست، بلکه مربوط به اقتصاد نشریات است.

وی افزود: مباحثی که در نشریات محلی دارای اولویت است با نشریات و رسانه‌های ملی متفاوت است و رسانه‌های ملی اغلب وایستگی جناحی دارند، اما وابستگی در نشریات محلی کمتر است و اغلب از سوی هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شوند و در نقد مسائل اجتماعی نیز با مشکلات و مخالفت‌هایی مواجه هستیم و در واقع روحیه نقدپذیری کمتر است.

وی ادامه داد: با وجود تبلیغات و آگهی‌های نشریات، نمی‌توانیم پاسخگوی هزینه‌های انتشار نشریه باشیم و به نظر می‌رسد باید سیاست‌گزاران این حوزه در راستای حمایت از نشریات استانی و محلی یارانه بیشتری را اختصاص دهند و نگاه ویژه‌تری به این مناطق داشته باشند.

سلیمی بنی تصریح کرد: در نجف‌آباد حدود 5 نشریه اعم از هفته‌نامه، ماهنامه و فصلنامه وجود دارد و اغلب آنها نیمه فعال هستند و ما بر حسب رسالتی پا در این عرصه نهادیم و سعی می‌کنیم صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم. هر استانی یک لشکر دارد، در حالی که شهر نجف‌آباد به تنهایی دارای یک لشکر است و 2300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اما آن طور که باید به این شهر بها داده نمی‌شود.

captcha