جهاد دانشگاهی حامی دو محصول مرتبط با اربعین شد
کد خبر: 3657674
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

جهاد دانشگاهی حامی دو محصول مرتبط با اربعین شد

گروه فناوری اطلاعات: در رویداد «فرصت‌هایی با پای پیاده؛ نوآوری و اربعین»، 9 گروه طی چهار روز با محصولات مرتبط با اربعین به رقابت پرداختند و از این میان ضمن تقدیر از سه گروه برتر، جهاد دانشگاهی حمایت از دو محصول مرتبط با اربعین را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، رویداد فرصت‌هایی با پای پیاده؛ نوآوری و اربعین از عصر روز چهارشنبه سوم آبان با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور هنر قرآنی در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد و امشب سیزدهم آبان ماه با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ساعت 14 امروز شنبه سیزدهم آبان ماه، 9 تیم در سالن گرد هم آمدند تا به رقابت با یکدیگر بپردازند. هر گروهی دور یک میز جمع شده بودند و برای معرفی گروه‌شان تمرین می‌کردند. ساعتی نگذشته بود که محمدامین صمیمی، دبیر رویداد با کیکی در دست به سمت یکی از گروه‌ها آمد. یکی از شرکت‌کنندگان روز تولدش بود و با هماهنگی دوستانش سورپرایز شد.

گروه‌ها تا ساعت 16:30 به تمرین پرداختند و بنا به اعلام دست‌اندرکاران رویداد، همگی به سالنی رفتند که قرار بود آئین پایانی رویداد برگزار شود.

جهاد دانشگاهی حامی دو محصول مرتبط با اربعین شد

تک تک گروه‌ها به همراه استرس‌هایشان که کاملا در چهره‌هایشان مشخص بود، روانه سالن اختتامیه شدند. برنامه با کمی تأخیر و حدود یک ربع به ساعت17 آغاز شد.

محمدامین صمیمی، دبیر رویداد فرصت‌هایی با پای پیاده، نوآوری و اربعین، به عنوان اولین سخنران، پشت تریبون رفت و با اشاره به روند برگزاری رویداد گفت: اولین دوره رویداد سال گذشته در دانشگاه شریف با حضور 12 تیم برگزار شد که از این گروه‌ها محصول چهار تیم به اربعین سال گذشته رسید و محصول چهار تیم دیگر به دنبال سرمایه‌گذار بود و چهار تیم دیگر هم روی ایده‌های‌شان کار می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که کار را گسترش دهیم و امسال در دو بخش صاحب ایده و شرکت‌ها و مؤسسات، رویداد را برگزار کردیم. 65 نفر در این رویداد شرکت کردند که از این تعداد، 9 گروه با 9 محصول به رقابت با یکدیگر پرداختند.

دبیر رویداد فرصت‌هایی با پای پیاده، نوآوری و اربعین تصریح کرد: امیدواریم در این دوره نسبت به دوره پیش، محصولات بیشتری به اربعین برسد. همچنین طی چهار روز، 14 کارگروه را برگزار کردیم که می‌توان به عناوینی همچون ارزش‌ پیشنهادی، تجربه مشتری، تجربه کاربری، سبک‌های نمونه‌سازی، تحلیل ریسک و نمونه‌سازی اشاره کرد.

پس از سخنرانی، هشت شرکت (دستبند هوشمند، Hossain united us، اربعین نینوا، راهبر، کوله اربعین، همسفر اربعین، به سلامت و حرف نو) به معرفی خودشان پرداختند تا در این میان اگر حامی و سرمایه‌گذاری در جمع حاضران بود، اعلام آمادگی کنند و به حمایت گروه مورد نظر بپردازند.

جهاد دانشگاهی حامی دو محصول مرتبط با اربعین شد

در میانه معرفی‌ها کامیاب، معاون مرکز رشد واحدهای فناوری هنر قرآنی که به عنوان یکی از داوران در این رویداد حضور داشت، به نمایندگی از جهاد دانشگاهی حمایت از دو محصول فرات و Hossain united us را اعلام کرد.

براساس این حمایت‌ها، قرار بر این شد تا جهاد دانشگاهی حامی طرح فرات شود و برای سامانه Hossain united us بازاریابی را در منطقه جنوب شرق آسیا داشته باشد و در نمایشگاه کارآفرین کشورهای اسلامی از آنها حمایت کند.

همچنین 9 گروه با معرفی محصولات‌شان (فرات، گم، کمک حال، اربعین بازار، طرح 1425، گام گام تا...، پادشاهان پیاده، پیاده‌ یار و قلک اربعین) به صورت مستقل به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در ادامه حیدری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: در این رویداد همه خستگی‌های سه ماهه‌مان که به صورت شبانه‌روز برای اربعین فعالیت می‌کردیم، مرتفع شد.

جهاد دانشگاهی حامی دو محصول مرتبط با اربعین شد

وی افزود: مدیران و مسئولان باید موضوعات اربعین را بدانند و بهترین مفاهیم و موضوعات اربعین در قالب همین برنامه‌هایی که امروز در این رویداد عنوان شد، منتقل می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: امیدواریم این رویداد برای سال آینده نقطه عطفی باشد تا ستاد اربعین توجه بیشتری به این رویداد داشته باشد. هدف غایی ما این است که بتوانیم مفاهیم اربعین را به دنیای اسلام منتقل کرده و آن را جهانی کنیم که البته مفاهیم در این رویداد با این محصولات جهانی شده است.

وی یادآور شد: بیش از 90 ملیت در اربعین شرکت می‌کنند؛ بنابراین باید در محصولات‌مان به زبان هم توجه بیشتری کنیم و امروز شاهد تلاش جوانانی بودیم که توانسته‌اند مفاهیم اربعین را به خوبی منتقل کنند.

در بخش پایانی مراسم؛ محمدمهدی باریده، نماینده داوری پشت تریبون رفت و برگزیدگان را معرفی کرد.

داوران براساس پنج معیار برگزیدگان را معرفی کرده‌اند که شامل قابلیت اجرای ایده، اهمیت مسئله، ارائه راه حل، نوآوری، نوع اجرا و نحوه ارائه است.

جهاد دانشگاهی حامی دو محصول مرتبط با اربعین شد

از میان 9 تیم، نفر اول گروه دکتر کجایی، نفر دوم گام گام تا... و نفر سوم قلک اربعین به عنوان نفرات برگزیده شناخته شد.

جوایز نفر اول 50 میلیون ریال، نفر دوم 30 میلیون ریال و نفر سوم 20 میلیون ریال است.

همچنین از سوی ستاد اربعین اعلام شد که هزینه ویزای 20 نفر از حاضرانی که پاسپورت دارند را تأمین خواهند کرد.

در پایان حاضران در مراسم اختتامیه به همراه مسئولان عکس یادگاری گرفتند و مراسم رأس ساعت 22 به پایان رسید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهمنیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۲۳:۴۹
0
0
اربعین باید به بالاترین نماد اسلام انقلابی تبدیل شود
captcha