وهابیت، عامل گرایش به لائیسم در نیجریه
کد خبر: 3658646
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

وهابیت، عامل گرایش به لائیسم در نیجریه

گروه بین‌الملل: با افزایش خشونت و موج اسلام‌هراسی در نیجریه برخی از جوانان تحصیلکرده و مسلمان این کشور به لائیسم گرایش پیدا کرده‌اند.

وهابیت؛ عامل گرایش به لائیسم در نیجریهرایزنی فرهنگی ایران در نیجریه در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: بنا بر اطلاعاتی که از برخی منابع آگاه به دست آمده، علت اصلی گرایش جوانان نیجریه‌ای به نفی خداوند(لائیسم) رشد خشونت و افراطی‌گری و خشونت بی‌رحمانه‌ای که وهابیت و پیروان گروه‌های تکفیری آن را در شمال نیجریه تبلیغ و ترویج می‌کنند، است.
 
این در حالی است که اسلام دین صلح و عدالت و زیبایی است و اگر اسلام حقیقی ترویج شود بسیاری از غیر مسلمانان نیز به آن گرایش پیدا خواهند کرد.
 
گزارش‌ها همچنین حاکی است علی رغم تبلیغاتی که با وجود گروه‌های افراطی و خشونت‌طلب مانند بوکوحرام در نیجریه علیه اسلام می شود، اسقف اعظم ایالت اویو نیجریه اعتقاد دارد که مسلمانان در این کشور برنامه‌ای مدون و دقیق برای اسلامی‌کردن این کشور دارند که البته آنان این حق را دارند که بر پیروان خود بیافزایند.
 
وی می‌افزاید: در این خصوص مسیحیت نیجریه کوتاهی کرده و اگر چنانچه ما نیز برنامه‌ای مدون و دقیق داشته باشیم، می‌توانستیم دینمان را در این کشور بیشتر گسترش دهیم/. 
captcha