گردهمایی قرآنیان و پیرغلامان اهل بیت به یاد شهید «محمود طالبی‌پور» + صوت و عکس
کد خبر: 3659524
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
همراه با تلاوت قرآن و ذکر مصیبت اهل بیت؛

گردهمایی قرآنیان و پیرغلامان اهل بیت به یاد شهید «محمود طالبی‌پور» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: سی و پنجمین سالروز شهادت مداح اهل بیت و شهید قرآنی، محمود طالبی‌پور با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی و مداحان و پیر غلامان اهل بیت(ع) برپا شد، گرد هم آمدن این جمع از مداحان معروف و اساتید بنام قرآنی که برای کمتر فردی و در طول سال رخ می‌دهد، نشان از عظمت و علاقه این جمع به این شهید والامقام دارد.

جمعی از پیرغلامان و اساتید قرآن و عترت+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و پنجمین سالروز شهادت شهید قرآنی و مداح اهل بیت، محمود طالبی‌پور، روز گذشته، یازدهم آبان ماه در منزل پدری شهید واقع در اتوبان شهید محلاتی، خیابان گیلکی جنوبی با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی و مداحان و پیر غلامان اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای محمدرضا خرمیان برگزار شد با تلاوت سیدعباس میرداماد و محمدرضا پورزرگری از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان همراه بود.

همچنین در خلال تلاوت‌ها محسن طاهری، علی فراهانی، محمود تاری، محسن گرسویی، حسین شمسایی به مدیحه‌سرایی در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

جمعی از پیرغلامان و اساتید قرآن و عترت+صوت و عکس

با رسیدن وقت نماز ظهر و عصر، اذان و اقامه توسط محمدحسین سبزعلی، قاری بین‌المللی اجرا و نماز جماعت برگزار شد. پس از اقامه نماز، محمدرضا طالبی، برادر شهید طالبی با بیان اینکه استاد حفظ قرآن سید مهدی فاطمیان در بستر بیماری است، ۵ مرتبه آیه أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء را قرائت کرد.

شهید ممود طالبی پور

در ادامه این مراسم رضا غزلی از همرزمان شهید طالبی، دقایقی به خاطره‌گویی از این شهید والامقام پرداخت. وی با بیان اینکه عملیات والفجر 4 در جنوب به بن بست رسیده بود و به سمت شمال غرب رفتیم گفت: آن عملیات چند هدف را دنبال می‌کرد. یکی اینکه دست ضد انقلاب از کشور کوتاه شود. ما در کردستان هم با ضدانقلاب، هم با سرما و هم با عراقی‌ها می‌جنگیدیم. در این موقعیت و در چنین مکانی عملیات والفجر 4 برگزار شد. یکی از یگان‌هایی که وارد عمل شد، یگان لشگر حضرت رسول(ص) بود. ما با محمود از قبل از انقلاب در جلسات استاد مولایی شرکت می‌کردیم. عملیات انجام شد. عملیات سختی بود. محمود در ارتفاعات کانی مانگا شهید شد و ما جنازه محمود را داخل یک شیاری گذاشتیم و گفتیم که برمی‌گردیم و جنازه را می‌بریم. ما برگشتیم و به سختی در محاصره عراقی‌ها، پیکر مطهر محمود را برگرداندیم.

جمعی از پیرغلامان و اساتید قرآن و عترت+صوت و عکس

سپس پیر غلام اهل بیت(ع)، غلامرضا سازگار دقایقی به شعرخوانی پرداخت.

در ادامه این مراسم با شکوه، عباس سلیمی، خادم القرآن دقایقی با استناد به آیات و روایات درباره مرگ و سبک زندگی اسلامی سخنرانی کرد. این قاری بین المللی در پایان سخنان خود، وظایف شش گانه ما در قبال خون پاک شهدا را بیان کرد.

برادران طالبی، محمد، مصطفی، احمد، محمدرضا همه در این مراسم حضور داشتند و در سی و پنجمین سالروز شهید محمود طالبی خادمی میهمانان را کردند.

در پایان این مراسم نیز میهمانان سر سفره احسان قرآن و عترت(ع)‌ میهمان شدند. در ادامه گزارش تصویری و تلاوت ها و مدیحه سرایی های این مجلس ارائه می‌شود.

حاج غلامرضا سازگار

کد

دریافت

سیدعباس میرداماد

کد

محسن طاهری


کد

محمدرضا پورزرگری

کد

دریافت

اذان محمدحسین سبزعلی


کد


captcha