13 آبان، متعلق به تمام ملت‌های مظلوم دنیاست/ زیارت اربعین؛ ستون عترت
کد خبر: 3659649
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷

13 آبان، متعلق به تمام ملت‌های مظلوم دنیاست/ زیارت اربعین؛ ستون عترت

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه روز 13 آبان، روز مبارزه با استكبار جهانی، روزی متعلق به تمام ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 12 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری اینكه اولیا الهی و پیامبران و رهبران بزرگ نظیر حضرت امام(ره) مبارزه با مستكبران و استكبار برخاسته از تفكرات مستكبران را به‌عنوان اولویت اصلی خود مد نظر داشته و دنبال كرده‌اند، به بیان خصوصیت‌های مستكبر از نگاه قرآن پرداخت.

وی با تأكید بر اینكه مقاومت در برابر استكبار امروز به یك فرهنگ عمومی جوامع مختلف خصوصا جامعه اسلامی ایران بدل شده است، گفت: روز 13 آبان، روز مبارزه با استكبار جهانی، روزی متعلق به تمام ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه پیامبران همواره امت خود را با تعابیر مختلف به مبارزه با مستكبران دعوت كرده‌اند، یكی از ویژگی‌های مستكبر از نگاه قرآن را، برتر دانستن خود نسبت به دیگران دانست و گفت: آمریكا در مقابله با ملت ایران 2 رویكرد و نقشه اساسی دارد.

امام جمعه شیراز، تفرقه‌افكنی را یكی از رویكردها و نقشه‌های اصلی آمریكا در مقابله با ملت ایران برشمرد و با بیان اینكه ایجاد تفرقه بین ملت‌ها همان كاری است كه فرعون انجام داد، گفت: دومین نقشه‌ی آمریكا اتخاذ و اجرای تحریم‌ها و تشدید فشار بر مردم ایران بوده است؛ فرعون نیز چنین اقدامی را در مقابله با ملتش انجام داد.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه امام خمینی(ره) نیز راه انبیا را پیش گرفت و با استكبار مبارزه كرد، گفت: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند كه حتی با مذاكره و گفت و گو هم نمی‌‌توان به استكبار نزدیك شد؛ زیرا استكبار تنها به دنبال دشمنی بوده است.

وی در ادامه همایش اربعین حسینی را از بزرگترین رویدادها برشمرد و با تصریح اینكه قرآن مجید و روایات نقل شده از پیامبر نماز را ستون دین معرفی می‌كند، گفت: عترت و خاندان گرامی نبوت زیارت اربعین را معادل و هم سنگ نماز قرار دادند، یعنی نماز ستون قرآن است و ستون دین و زیارت اربعین تکیه گاه عترت پیامبر و ستون عترت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا آرام آرام توسعه پیدا کرد تا امروز به تمام سرزمین‌های جهان رسیده است؛ امام زمان و حجت خدا وقتی که پشت به کعبه می‌دهد و کنار رکن می‌ایستد، خود را اینگونه معرفی می‌كند؛ من فرزند حسی‌ بن علی هستم. مردم باید حسین بن علی را بشناسند تا امام زمان را بشناسند؛ اربعین عامل معرفی حسین بن علی به دنیا محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینكه اربعین عامل معرفی حضرت امام حسین(ع) به جهانیان است، تاكید كرد كه شاهد توسعه عاشورا و آرمان‌های عاشورا بین ملت‌های مظلوم جهان هستیم.

آیت‌الله ایمانی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، ضمن قدردانی از مسئولان استان فارس در مواجهه با موضوع هفت آبان، گفت: در سال‌های گذشته هفت آبان زمینه‌ساز بی‌حجابی مطلق و گناهانی بود كه انسان شرم دارد آن‌ها را بیان كند.

وی با اشاره به طرح شعارهای هنجارشكنانه در روز هفت آبان سال‌های قبل، گفت: امسال مسئولان بدون تحمیل هزینه به كسی، موفق شدند در مقابل موج تبلیغات گسترده‌ی رسانه‌های وابسته بایستند؛ هرچند امروز با دشنام آنان و ادبیات گاوچران‌ها مواجه شده‌اند اما حركت برای خداوند موجب كسب آبرو و اعتبار است.

captcha