پخش رادیو قرآن تونس متوقف شد
کد خبر: 3659705
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
به دلیل نداشتن مجوز؛

پخش رادیو قرآن تونس متوقف شد

گروه بین‌الملل: «هشام سنوسی»، عضو هیئت عالی مستقل ارتباطات سمعی و بصری تونس، از توقف پخش برنامه‌های رادیو قرآن این کشور و مصادره تجهیزات آن به دلیل عدم دریافت مجوز قانونی خبر داد.

پخش رادیو قرآن تونس متوقف شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»؛ هشام سنوسی، دیروز (12 آبان‌ماه) در این باره گفت: فعالیت‌های شبکه رادیو قرآن تونس به دلیل نداشتن مجوز قانونی متوقف شد و تجهیزات و ممتلکات آن از سوی نیروهای امنیتی این کشور مصادره شد. 

به گفته سنوسی، توقیف و مصادره این شبکه رادیویی به درخواست هیئت عالی مستقل ارتباطات سمعی و بصری تونس(الهایکا) و به دلیل عدم دریافت مجوز قانونی و تداخل امواج آن با امواج رادیوهایی که مجوز قانونی داشته‌اند، بوده است. 

وی با اشاره به مراجعه «سعید جزیری»، مالک این شبکه رادیویی به دادگاه، گفت: او حق دارد به دادگاه مراجعه کند، اما «الهایکا» تنها شرایط تصویب‌شده در زمینه اعطای مجوز‌های قانونی را اعمال کرده است.

عضو هیئت عالی مستقل ارتباطات سمعی و بصری تونس تصریح کرد: از جمله شروط اعطای مجوز این است که مالکان شبکه‌های رسانه‌ای نباید همزمان دارای پست سیاسی باشند، این در حالی است که سعید جزیری، مالک این شبکه رادیویی قرآن هم‌اکنون ریاست حزب «الرحمة» تونس را نیز عهده‌دار است.

به گفته وی، محتوای برنامه‌های این رادیو اختلاط میان مباحث سیاسی و دینی است، تا حدی که کار به تکفیر مخالفان رسیده است/.
captcha