زائران اربعین و همنشینی با یک برگ قرآن
کد خبر: 3660141
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
حجت‌الاسلام افتخاری خبر داد:

زائران اربعین و همنشینی با یک برگ قرآن

گروه بین‌الملل: مسئول برپایی طرح «تلاوت نور» در راهپیمایی اربعین در مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: این طرح زائران حسینی از اقلیت‌های مختلف را گرد هم آورده است.

برپایی طرح «تلاوت نور» در مسیر راهپیمایی اربعینحجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم افتخاری، از طلاب حوزه علمیه قم و مسئول برپایی طرح «تلاوت نور» در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عراق از اجرای این طرح در مسیر نجف به کربلا واقع در «طریق الجنة» عمود 535 حسینیه مسلم بن عقیل(ع) خبر داد. 

وی با بیان این که چند سالی است طلاب حوزه علمیه قم، مشهد و دیگر حوزه‌ها به طور منسجم در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کرده و از این فرصت ناب برای تبلیغ دین استفاده می‌کنند، تصریح کرد: قطعا همه کسانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند به عشق امام حسین(ع) اینجا حاضر شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که همه اصول و اعتقادات آن‌ها درست باشد. 

حجت‌الاسلام افتخاری با تأکید بر این که حب حسین(ع) و حرارتی که از محبت امام حسین(ع) در دل مردم هست، همه را به این سمت کشانده و موجب شده این راهپیمایی عظیم از شعائر الله شود، گفت: انسان با دیدن این صحنه‌ها بیش از پیش به محوریت امام حسین(ع) به‌ عنوان کشتی نجات انسان‌ها و  چراغ هدایت پی می‌‌برد. 

مسئول طرح قرآنی «تلاوت نور» با بیان این که برخی از زائرانی که به عشق امام حسین(ع) در کربلا حاضر شده‌اند در برخی امور عبادی، شرعی، عقیدتی و از جمله قرآن نقایصی دارند که باید به برکت امام حسین(ع) برطرف شود، اظهار کرد: پیامبر(ص) ما را در حدیث معروف ثقلین به قرآن و اهل بیت(ع) سفارش کردند. قرآن ثقل اکبر است و اهل بیت(ع) مفسر و معلم قرآنند و قرآن را می‌فهمند و این دو باید در کنار هم باشند. 

وی گفت: ما سعی کرده‌ایم این نقیصه را بر طرف کنیم در این طرح هم مردم استراحت می‌کنند و هم یک برگ قرآن را که زمانی هم نمی‌گیرد، تلاوت می‌کنند و از فیض وجودی قرآن بهره‌مند می‌شوند.  

حجت‌الاسلام افتخاری اضافه کرد: این طرح در گذشته به همت یکی از گروه‌های تبلیغی حوزه‌ علمیه قم در داخل پارک‌ها و مکان‌های تفریحی در ایران انجام شده است. اما امسال بنا بر این شد که این طرح را در راهپیمایی اربعین در کنار دیگر طرح‌های تبلیغی خود مانند تصحیح قرائت سوره «حمد» انجام دهیم، اما استقبال به قدری زیاد بود که همه کارها را کنار گذاشته و فقط به همین طرح پرداختیم. 

وی در ادامه تلاوت قرآن را بزرگترین تبلیغ برای دین و مکتب امام حسین(ع) توصیف و تصریح کرد: یکی از کارهایی که امام حسین(ع) و یارانشان در شب عاشورا انجام داد، تلاوت قرآن و اقامه نماز در خیمه‌ها بود که یکی از فلسفه‌های وجودی نماز را هم تلاوت قرآن و فراموش‌نشدن آن عنوان کرده‌اند. 

این مبلغ شیعی با اشاره به این که ما زبان خیلی از زائران هندی، پاکستانی و یا دیگر ملیت‌ها را نمی‌فهمیم و قرآن زبان مشترک شده است، گفت: زائران مختلف با مراجعه به ما و با اشاره‌ای، یکی از این برگ‎های قرآن را می‌گیرند و تلاوت می‌کنند. 

وی با بیان این که امروز همانطور که امام حسین(ع) این زائران را دور هم جمع کرده، قرآن نیز آنها را گرد هم آورده و ملیت‌های مختلف یک جا نشسته و در عین استراحت، قرآن می‌خوانند، تأکید کرد: این همه ثواب برای تلاوت و نگاه به قرآن مرحله اول است، قدم دوم فهم پیام قرآن و مرحله بعد سبک زندگی قرآنی است.  

حجت‌الاسلام افتخاری در پایان گفت: ما 30 سال پیش تعداد کمی حافظ قرآن داشتیم، اما اکنون تعداد حافظان قرآن و جلسات قرآنی زیاد شده و تلاش‌هایی که در خبرگزاری‌هایی همچون ایکنا و یا در فضای مجازی صورت می‌گیرد، موجب رواج قرآن و سبک زندگی قرآنی و ورود آن به جامعه می‌شود و رفتار، عملکرد و پوشش ما به سبک قرآنی خواهد بود/.

برپایی طرح «تلاوت نور» در مسیر راهپیمایی اربعین



برپایی طرح «تلاوت نور» در مسیر راهپیمایی اربعین


برپایی طرح «تلاوت نور» در مسیر راهپیمایی اربعین

برپایی طرح «تلاوت نور» در مسیر راهپیمایی اربعین


برپایی طرح «تلاوت نور» در مسیر راهپیمایی اربعین




captcha