یکصد مقاله قرآنی در «واژگان الهام‌بخش»/ توزیع در اروپا
کد خبر: 3660248
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

یکصد مقاله قرآنی در «واژگان الهام‌بخش»/ توزیع در اروپا

گروه بین‌الملل: کتاب «واژگان الهام‌بخش» به زبان انگلیسی حاوی یکصد مقاله کوتاه اخلاقی قرآنی الهام‌بخش بوده و تلاشی به منظور معرفی قرآن به مخاطبان غیر مسلمان در اروپا به شمار می‌آید.

یکصد مقاله قرآنی در «واژگان الهام‌بخش»/ توزیع در اروپابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)؛ پس از افزایش موج افراط‌گرایی و تروریسم و تلاش غرب برای اسلام‌هراسی و تخریب چهره رحمانی اسلام ناب محمدی کتاب واژگان الهام‌بخش به زبان انگلیسی با عنوان «Noble Words» و همچنین کتاب انگلیسی «محمد؛ پیامبر رحمت» با عنوان «The Messenger of Mercy» توسط جمعی از محققان و پژوهشگران حوزه مطالعات اسلامی با هدف معرفی چهره رحمانی اسلام به کشورهای انگلیسی زبان چاپ و منتشر شد.

کتاب «واژگان الهام‌بخش» حاوی یکصد مقاله کوتاه اخلاقی قرآنی الهام‌بخش بوده و تلاشی است به منظور معرفی قرآن به مخاطبان، با اولویت غیر مسلمانان به صورت غیر مستقیم.

در هر مقاله آن به دو یا سه آیه قرآن استناد شده است. ادبیات کتاب مشابه ادبیات مبلغان مسیحی بوده و موضوعات آن از مباحث مشترک اخلاقی ادیان است. برخی از مبلغان با سابقه در عرصه تبلیغ بین‌الملل، پس از مطالعه کتاب، آن را جذاب و مناسب قشر جوان دانسته­‌اند.

موضوع مقالات این کتاب شامل امید، برکت، قدرت خدا، ایمان، دعا، نعمت، تواضع، تحول، ارزش­ها، تکامل، زندگی، لذت، ترس، عشق، توکل، بخشش، توبه، کتاب خدا، داستان‌های قرآنی (یوسف، زکریا، …)، معجزه، مهربانی، صبر زینبی، موفقیت، هدایت، اعتماد به نفس و عدالت است.

کتاب «محمد؛ پیامبر رحمت» نیز سه فصل با عناوین تاریخ، اخلاق و پاسخ به شبهات اعتقادی و سؤالات جوانان در فضای مجازی دارد. این کتاب برای غیر مسلمانان نوشته و تلاش شده است که جنبه رحمانی رسول اکرم(ص) در آن تبیین شود.

یکصد مقاله قرآنی در «واژگان الهام‌بخش»/ توزیع در اروپا
کتاب «محمد؛ پیامبر رحمت»

در فصل اول تاریخچه زندگی پیامبر(ص) از پیش از تولد تا پس از رحلت، فصل دوم نصایح پیامبر و سیره اخلاقی آن حضرت تبیین و در فصل سوم به شبهات اعتقادی در مورد قرآن و دین اسلام (کتاب و دین پیامبر) پاسخ داده شده است.

این دو کتاب به قلم حجت‌الاسلام ابوالفضل صبوری از مبلغان اسلامی در کشورهای اروپایی و محمد باعزم، پژوهشگر مطالعات اسلامی و سر ویراستار علمی این آثار، توسط انتشارات مناره چاپ و در تیراژ 1000 نسخه در کشورهایی همچون پرتغال، آلمان، انگلیس، هلند و...  در اختیار علاقمندان به مطالعه و آشنایی با اسلام و زندگی پیامبر در کشورهای اروپایی قرار گرفته است/.

captcha