موکب جوانان سوئدی در کربلا + عکس
کد خبر: 3660482
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

موکب جوانان سوئدی در کربلا + عکس

گروه بین‌الملل: جوانان عراقی مقیم سوئد با حضور در برنامه‌های اربعین حسینی و برپایی موکبی با نام «امام حسن مجتبی(ع)» در شهر مقدس کربلا، خدمات مختلفی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می‌دهند.

خدمات جوانان سوئدی به زائران اربعین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «نون» عراق؛ خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی تنها به محدود به اهل عراق نیست، بلکه جوانانی از کشورهای مختلف اروپایی نیز با برپایی موکب در این رویداد عظیم معنوی سهیم شده‌اند.

در همین راستا، شماری از جوانان سوئدی و عراقی‌های مقیم این کشور، موکبی در خیابان «شهداء» شهر مقدس کربلا راه‌اندازی کرده‌اند، که به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی محمد، یکی از خادمان موکب سوئدی درباره چگونگی راه‌اندازی آن گفت: این موکب در سال 2003 میلادی تشکیل شد و از سال 2005 میلادی به صورت رسمی در بخش شعائر و موکب‌های حسینی وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی ثبت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در ادامه به اشاره به این که موکب امام حسن مجتبی(ع) به کوشش اقلیت عراقی مقیم سوئد راه‌اندازی شده است، افزود: هدف از تأسیس این موکب، خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در این مراسم باشکوه است.

این خادم امام حسین(ع) گفت: موکب امام حسن مجتبی(ع) سوئد، خدمات متنوعی از جمله اعطای مواد غذایی، نوشیدنی و پذیرایی از زائران در چهار وعده را انجام می‌دهد و موکب امام حسن مجتبی(ع) پس از اتمام زیارت اربعین، به منظور مشارکت در آیین سوگواری و عزاداری رحلت نبی اکرم(ص) به حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف مشرف می‌شود.

علی محمد اظهار کرد: خدمات موکب امام حسن مجتبی(ع) تنها به خدمت‌رسانی به زائران در کربلا محدود نمی‌شود و جوانان این موکب در مؤسسات دینی و مراکز فرهنگی و رسانه‌ای سوئد نیز فعالیت دارند و مجالس حسینی در این کشور برگزار می‌کنند/.

captcha